اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

مدرسه پیش حوزوی المهدی(عج) اراک راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدرسه راهنمایی پیش حوزوی دخترانه المهدی(عج) اراک در آستانه سال تحصیلی جدید طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد.

مدرسه پیش حوزوی المهدی(عج) اراک راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این مدرسه اظهار داشت: ایجاد و راه‌اندازی مدارس حوزوی و پیش‌حوزوی نقش بسیار موثری در شناخت هرچه بیشتر اسلام ناب‌محمدی خواهد شد که گسترش این مدارس از ضروریات امروز دنیای اسلامی است.
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی گفت: فعالیت حوزه‌های علمیه علاوه بر توسعه نشر  و ترویج معارف اسلامی تحکیم بنیان خانواده را به دنبال خواهد داشت که تحکیم بنیان خانواده زمینه لازم برای پرورش شخصیت‌های دینی و مذهبی را فراهم می‌سازد.
وی با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگ دینی و مذهبی در خانواده‌های دینی رشد و تربیت یافته‌اند،‌ تصریح کرد:  راه‌اندازی مدارس پیش حوزوی و حوزه‌های علمیه از ابزارهای موثر در تربیت دینی نسل جوان است و باید خانواده‌ها زمینه حضور فرزندانشان در این مراکز را فراهم سازند.
امام جمعه اراک ادامه داد: دانش آموزان همراه با کسب علم و دانش باید در زمینه آشنایی با اسلام ناب محمدی(ص) نیز تلاش کنند تا به وسیله کسب آگاهی‌های لازم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.
 به گفته وی اعتبارات لازم برای احداث مدرسه پیش حوزوی خواهران المهدی(عج) اراک از محل وجوهات شرعی تامین شده است.
 استاندار مرکزی نیز با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در خط مقدم مقابله با دشمنان اسلام قرار دارند، گفت: حوزه‌های علمیه مرکز تربیت سربازان آقا امام زمان(عج) هستند، بنابراین تقویت بنیه علمی و دینی طلاب امری مهم و ضروری است.
علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: حضور بیشتر جوانان در حوزه‌های علمیه  که کانون‌های پر فیض و نورانی دین مبین اسلام به شمار می‌روند می‌تواند در خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی و تبلیغات سوء دشمنان موثر واقع شود.
وی رسالت اصلی حوزه‌های علمیه در عصر حاضر را معرفی کامل اسلام ناب محمدی دانست و ادامه داد: بدون شک در مدارس پیش حوزوی دانش آموزان به ویژه دختران جوان با دین مبین اسلام بهتر و کامل تر آشنا می‌شوند که این مهم برکات ارزشمندی به همراه دارد.
سیف‌الله کریم‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: در مدرسه پیش حوزوی راهنمایی دخترانه المهدی(عج) 80 دانش آموز مشغول به تحصیل می‌شوند و در بخش پسران نیز 110 نفر فعالیت تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول