اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملارد خواستار شد:

ایجاد مدارس علوم دینی و حوزوی در ملارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ملارد بر توسعه مدارس علمیه در این شهرستان تأکید کرد.

ایجاد مدارس علوم دینی و حوزوی در ملارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، ناصر بورد ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مدرسه علمیه در این شهرستان اظهار داشت: باید این گونه مدارس در این شهرستان بیشتر شود تا علاقمندان به دروس حوزوی بتوانند علایق خود را دنبال کنند.
وی ادامه داد: البته توسعه این گونه مدارس می‌تواند در توسعه علوم و معارف اسلامی نیز تأثیرگذار باشد.
فرماندار شهرستان ملارد افزود: با تلاش مسئولان امروز موفق شدیم در این شهرستان نخستین مدرسه علمیه را دایر کنیم که امیدوارم با پیگیری‌های لازم تعداد مدارس علمیه در این شهرستان بیشتر شود.
در ادامه این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم شعبانی، مدیر این مدرسه طی سخنانی اظهار داشت: طلاب، اساتید، کادر آموزشی تربیتی و فرهنگی و تمام افرادی که در راستای خدمت‌رسانی به حوزه‌های علمیه در حال فعالیت هستند، همگی خادم دین اسلام هستند.
وی ایجاد مدارس علمیه را مهم خواند و عنوان داشت: ایجاد حوزه‌های علمیه گامی اساسی در راستای طلبه‌پروری است و نقش اساسی در تربیت طلاب دارد.
شعبانی افزود: کادر این مدارس باید هر روز به علم و دانش خود بیفزایند و با تحقیق و کسب دانش در سر کلاس‌های این درس حاضر شده و به تربیت نیروهای خلاق بپردازند.
وی پیش مطالعه و کسب علوم را از مهم ترین مباحث رشد علمی طلاب دانست و گفت: این مهم باید توسط اساتید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول در ادامه سخنان خود طلاب جوان را به رعایت ادب و احترام نسبت به ساحت مقدس پدر و مادر سفارش و خاطرنشان کرد: هر جوانی که توانسته در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد و موفق عمل کند بداند که به طور قطع دعای خیر پدر و مادر همراه او بوده است.
شعبانی رعایت تقوا، تهذیب نفس و رسیدن به محبت الهی را از اهداف طلبگی خواند و تصریح کرد: طلاب جوان باید این اصول را همیشه مدنظر داشته باشند و احسان و نیکوکاری را در رأس امور خود قرار دهند.
به گفته وی در حال حاضر در این مدرسه بیش از 40 طلبه آماده و فعال به تحصیل حضور دارند.
در پایان، مراسم تحلیف طلاب این مدرسه با حضور مسئولان و مردم صفادشت برگزار شد که طی آن طلاب به همراه مدیر مدرسه، متن سوگندنامه را به صورت گروهی زمزمه کرده و خود را نسبت به رعایت آن ملزم دانستند. این مدرسه در صفادشت ملارد دایر شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول