اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مرکز تخصصی مهدویت:

حوزویان دانسته‌های مهدوی خود را افزایش دهند

خبرگزاری فارس: استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه برخی شبهات مهدویت شکل جهانی به خود گرفته است، گفت: علما و حوزویان باید آگاهی خود نسبت به مسائل پیرامون مهدویت را بیشتر کنند.

حوزویان دانسته‌های مهدوی خود را افزایش دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید‌رضی موسوی ‌ظهر امروز در کارگاه آموزشی ائمه جماعات منطقه 12 دانشگاه آزاد اسلامی به تبیین شبهات مهدویت در ایران پرداخت و اظهار کرد: علی محمد باب و عبد البهاء از موسسان بهائیت و بابیت در سطح جهان به شمار می‌روند که از سادگی و محبت مردم استفاده کرده و نسبت به شبهه‌افکنی در زمینه مهدویت میان مردم اقدام کردند.
وی با تکذیب درستی برخی نقل قول‌ها مبنی بر قبولی ادعاهای علی محمد باب توسط مردم افزود: این شخص فریبکار از نقطه آسیب‌پذیر مردم استفاده و به عوام‌فریبی اقدام کرده است که این موضوع را نمی‌شود به عنوان درستی مطالب عنوان شده از سوی این شخص در سطح جامعه قبول کرد.
استاد مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: شبهه‌افکنی تنها به زمان علی محمد باب و عبد البهاء ختم نمی‌شود بلکه در زمان کنونی نیز کسانی هستند که نسبت به معرفی خود به عنوان صاحب‌الامر ‌یا مشرفین به حضور آن حضرت در سطح جامعه اقدام می‌کنند.
وی بیان کرد: حوزویان باید نسبت به مسائل مهدویت آگاه باشند چرا که علاقه و سادگی مردم در سطح جامعه موجب شبهه‌افکنی و گسترش مباحث ضد و نقیض در این زمینه می‌شود.
موسوی دلیل آمادگی جامعه برای پذیرش شبهات را علاقه مردم به خاندان اهل بیت (ع) دانست و ابراز کرد: روحانیون با سنجیدن شرایط پیرامونی خود باید مقابل این شبهه افکنی‌ها ایستادگی کنند.
وی امام خمینی را بزرگ‌مردی عاقل و صاحب اندیشه عنوان و تصریح کرد: امام خمینی(ره) به دلیل درک شرایط و شناخت افراد سودجو برای پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی از مطرح کردن مباحث مهدوی خودداری کردند.
استاد مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: تاریخ نشان داده است که بحث شبهه‌افکنی مهدویت از زمان صفویان در ایران شدت گرفت و تا زمان کنونی ادامه پیدا کرده است.
وی با اشاره برخی مباحث شبهه‌ناک در زمان صفویان بیان کرد: بسیاری از علمای دینی در آن برهه زمانی، حکومت صفوی را  مقدمه ظهور حضرت مهدی می‌دانستند.
موسوی به شایع‌ترین بحث مهدویت که در زمان معاصر شکل گرفته است اشاره و تاکید کرد: قیام محمدبن سودانی در زمان قاجار و مسئله 11 سپتامبر آمریکا از جمله مسائلی است که درزمینه شبهه‌های مهدوی مطرح و بعد جهانی به خود گرفته است.
وی از علما خواست تا با آگاهی بیشتر نسبت به مسائل پیرامون مهدویت جلوی انتشار شبهات را بگیرند چرا که جامعه کنونی ما به شدت در این زمینه آسیب‌پذیر است.
انتهای پیام /ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول