اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران انجام شد؛

افتتاح احداث آموزش عالی حوزوی خواهران میبد

خبرگزاری فارس: کلنگ احداث ساختمان موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(س) میبد با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به زمین زده شد.

افتتاح احداث آموزش عالی حوزوی خواهران میبد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت زهرا(س) میبد عصر امروز با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی این موسسه چند سال قبل گرفته شده و از سال 86 طلاب در آن پذیرش شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر رشته‌های فقه اصول و تفسیر علوم قرآنی در این موسسه تدریس می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد کارگر خاطرنشان کرد: اکنون طلابی که در نخستین دوره این موسسه پذیرش شده‌اند، در حال تدوین پایان‌نامه هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی طلاب این موسسه حوزوی عنوان کرد: خواهران طلبه نزد مسئولان آموزش و پرورش و دانشگا‌ه‌ها زبانزد هستند و در برخی فعالیت‌ها مانند اعتکاف حضور چشم‌گیری داشتند.
مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت زهرا(س) میبد، تعداد طلاب این موسسه حوزوی را 76 نفر عنوان کرد و ادامه داد: این طلاب علاوه بر حضور تبلیغی در برخی از نقاط به عنوان امام جماعت نیز به فعالیت می‌پردازند.
وی با بیان اینکه 17 مرکز آموزش عالی اعم از حوزوی و غیر‌حوزوی در میبد فعالیت دارند، تصریح کرد: طلاب برادر و خواهر میبدی توانسته‌اند در عرصه اینترنت و فضای مجازی فعالیت مثبت و مفیدی داشته باشند.
کارگر با اشاره به جذب مخاطبان فراوان از طریق اینترنت اظهار داشت: با وجود تهاجم فرهنگی غرب طلاب حوزه‌های علمیه یک شهر کوچک توانسته‌اند قرآن و معارف اسلامی را در اینترنت عرضه کنند و مخاطب مناسبی جذب کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم با اشاره به وجود 11 رشته مصوب در حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار امید‌واری کرد: رشته‌های این موسسه حوزوی به زودی توسعه یابد.
حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک پدیده معرفی شده‌اند، افزود: امروزه 36 هزار خواهر طلبه در این حوزه‌ها مشغول تحصیل هستند و 45 هزار نفر نیز از این حوزه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند.
وی افزود: ما مفتخریم که آموزش حوزه‌های علمیه مبتنی بر تفکیک جنسیتی است و روز به روز موفقیت آن افزوده می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: امروزه آنچه از به عنوان افت یاد می‌شود مانند ماهواره و اینترنت می‌تواند به عنوان فرصت هم تلقی شود چنان که امروزه پیام بیداری اسلامی از همین طریق منتقل می‌شود و در دورترین شهرهای جهان نام امام خمینی‌(ره) شناخته شده است این به برکت خون شهدای عزیز و مجاهدت رهبر انقلاب و فرصت‌هایی است که سربازان ایشان به وجود آوردند.
موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد تاکنون در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد دایر بوده است.
این مراسم از برنامه‌های جنبی پنجمین اجلاسیه جامعه مدرسین قم با علما و فضلای استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول