اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

جریان اصلاحات به دنبال توسعه مسائل فرهنگی و حوزوی نبود ‌

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: جریان اصلاحات به کم‌ترین چیزی که فکر می‌کرد، توسعه مسائل اصیل فرهنگی و حوزوی بود.

جریان اصلاحات به دنبال توسعه مسائل فرهنگی و حوزوی نبود ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حمیدرضا ترقی عصر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه‌الزهرا (س)، اظهار داشت: همه اعضای هیئت امنا و هیئت موسس این مدرسه، پیگیر احداث این مکان فرهنگی در آن زمان بودند ولی متاسفانه فضای کشور در آن زمان با ایجاد این‌گونه فضاها سازگار نبود.
وی ادامه داد: این مدرسه علمیه مجهز به شش کلاس بزرگ، کتابخانه، نمازخانه، آشپزخانه، بخش‌های اداری، محل اسکان اساتید خارج از شهرستان و سرایداری در فاز اول به مساحت 2 هزار متر مربع ساختمان و 500 متر دیوارکشی و با یک میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است.
وی افزود: فاز دوم این مرکز، خوابگاه و سالن اجتماعات بوده که امیدواریم بتواند مورد بهره‌برداری مسائل فرهنگی شهر و حوزه علمیه خواهران قرار گیرد که باید برای ساخت سریع آن مسئولان و خیران توجه ویژه‌ای کنند.
عضو هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) نیشابور، خاطرنشان کرد: این مرکز حوزوی در زمینه تجهیزات، کم و کاستی‌های زیادی را دارد و مجموعه هم‌اکنون مقروض است.
ترقی گفت: برای پروژه فاز دوم حوزه علمیه برای هر مترمربع 500 هزار تومان اعتبار نیازمند است که در صورت تمایل، خیران می‌توانند هر چند متری که تقاضامند هستند را هدیه کرده و باقیات‌الصالحات موثری برای خود به یادگار گذارند.
وی یادآور شد: کلنگ این زمین به مساحت 3 هزار مترمربع در سال 1372 با حضور مسئولان معاون رئیس جمهور در امور زنان، معاون استاندار و فرماندار وقت نیشابور زده شد.
عضو هیئت مؤسس حوزه علمیه الزهرا (س) نیشابور اظهار داشت: فنداسیون این مجموعه توسط عباس ترقی پدر خانواده ریخته شد و به میزان اعتبارهای موجود کار پیش رفت و در سال 1376 بعد از فوت ایشان چند سالی در ادامه این پروژه وقفه به وجود آمد.
ترقی گفت: اما از سال 1385 با پیگیری‌های حاجیه خانم زهرا ترقی و برادر جانبازمان سعید ترقی که با همان توان 30 درصدی باقیمانده از زمان جنگ که سند افتخار ما است اقدامات خوبی برای شروع به کار دوباره این مجموعه حاصل شد.
وی خاطرنشان کرد: با کمک مردم و خیران نیکوکار نیشابور و اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان این مجموعه به این مرحله رسیده است.
وی افزود: کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از دیگر کمک‌های انجام شده به این مجموعه بوده است.
ترقی گفت: تمام سعی در طرح و پروژه این مجموعه آبرومندی تمام آن و هدر نشدن اعتبارات بوده است.
وی بیان داشت: بیشترین کار نظارتی و دقت در ساخت این مجموعه انجام شده است.
ترقی یادآور شد: امروز آثار حوزه علمیه خواهران در آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی نیشابور بسیار مشهود است.
وی گفت: خانم‌های تربیت شده در حوزه علمیه دارای زندگی‌های سرشار از اخلاص و پاکی هستند.
ترقی تاکید کرد: امیدواریم اسلام‌شناسانی که از این حوزه خارج می‌شوند بتوانند در جامعه‌سازی منطقه مؤثر بوده و با توجه به فرامین مقام معظم رهبری قدم بردارند.
همچنین در این مراسم سعید ترقی به عنوان رئیس موقت حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) نیشابور معرفی شد.
مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یادگار سال‌ها زحمات بی‌بی‌شطیطه معاصر نیشابور حاجیه خانم زهرا ترقی در ایام ولادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) افتتاح شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول