اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

اجرای طرح مطالعه جامع فناوری اطلاعات در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از اجرای طرح مطالعه جامع فناوری اطلاعات تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

اجرای طرح مطالعه جامع فناوری اطلاعات در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب در جمع اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح جامع فناوری اطلاعات نیاز به شرکت‌های فناوری اطلاعات بخش خصوصی داریم اظهار داشت: مطالعه طرح جامع فناوری اطلاعات در گیلان در حال انجام است.
وی مطالعه طرح جامع فناوری اطلاعات گیلان را دارای پیشرفت خوبی عنوان کرد و افزود: این طرح تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
متقی‌طلب فناوری اطلاعات را فناوری بین سیستمی دانست و تصریح کرد: تمام موضوع‌های اجتماعی، اقتصادی و فنی به فناوری اطلاعات نیاز دارد.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان، ایران را جزو جامعه اطلاعاتی بین‌المللی نامید و خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران پروتکل‌های مربوطه را امضا کرده است و برای ایجاد تمام زیرساخت‌های مورد نیاز در ابعاد جهانی تعهداتی داریم.
وی سیاست‌گذاری، نظارت و مسائل راهبردی فناوری اطلاعات را به عهده دولت خواند و گفت: تمام مراحل اجرایی باید توسط بخش خصوصی انجام شود و اصل 44 قانون اساسی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تمام مسئولان نظام ناظر بر این موضوع است.
متقی‌طلب با تاکید براینکه بستر لازم برای کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات توانمندی دارند باید فراهم شود، ابراز داشت: این عرضه می‌تواند در حد ارائه ایده یا عرضه فناوری‌ها باشد که بسیار مهم است.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان به برگزاری نمایشگاه تخصصی رایانه گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه سالانه به طور مرتب برگزار می‌شود و می‌تواند در عرصه ملی و منطقه‌ای تاثیرگذار باشد.
وی ارائه توانمندی‌های فناوری اطلاعات گیلان در نمایشگاه فارام 90 را مهم توصیف کرد و بیان داشت: نمایشگاه تخصصی رایانه گیلان برای بازاریابی فناوری‌های موجود و بازارسازی موثر است.
به گفته متقی‌طلب، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات الکترونیک گیلان در حال حاضر در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، تهران، مازندران و آذربایجان غربی پروژه‌های بزرگ فناوری اطلاعات و الکترونیک را در دست اجرا دارند.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به شرکت‌های متخصص در فناوری اطلاعات استان، تصریح کرد: این شرکت‌ها در حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار، روبوتیک، امنیت و ... در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: شرکت‌های مذکور نه تنها در داخل گیلان بلکه در خارج از استان نیز در زمینه فناوری اطلاعات و حوزه الکترونیک پروژه‌های بزرگی را در حال اجرا دارند.
متقی‌طلب از آمادگی شرکت‌های فناوری اطلاعات گیلان برای انجام پروژه‌های برون‌مرزی و در حاشیه کشورهای دریای خزر خبر داد و افزود: شبکه فناوری اطلاعات بسیار خوبی در استان وجود دارد.
وی ایجاد قطب علم و فناوری شمال کشور با تاکید بر قابلیت‌های اقلیمی و اقتصادی منطقه و برقراری تعاملات فناوری با کشورهای حوزه دریای خزر را آرمان پارک علم و فناوری گیلان نامید و افزود: ایجاد سازوکارهای مناسب برای توسعه موسسه‌های دانایی محور در راستای برقراری ارتباط و انسجام بین تحقیق، فناوری و صنعت برای دستیابی به اهداف و همسویی با روند توسعه اقتصادی دانش‌بنیان رسالت این پارک است.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان کمک به جذب دانش فنی، تسهیل در تجاری‌سازی یافته‌های فناوری، کمک به توسعه رونق اقتصادی منطقه، کمک به ارتقای ارزش افزوده از طریق توسعه فعالیت‌های دانش و فناوری محور و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی فناورانه سازگار با ویژگی‌های اقلیمی و قابلیت‌های منطقه را از جمله اهداف پارک علم و فناوری گیلان برشمرد.
متقی‌طلب تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی و تولیدی را یکی دیگر از اهداف پارک علم و فناوری گیلان توصیف کرد و اذعان داشت: مساعدت در ایجاد تشکل‌های نوین تولیدی و خدماتی بنگاه‌های کوچک در ساختار مختلف، زمینه‌سازی برای ورود شرکت‌ها و موسسه‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان مستعد به بازارهای جهانی و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری در بندر انزلی از دیگر اهداف این پارک است.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان نیز در این جلسه به هوشمندسازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: اولیا، دبیران و دانش‌آموزان با هوشمندسازی مدرسه‌ها به راحتی می‌توانند با هم در ارتباط باشند.
محمدرضا گل با بیان اینکه دانش‌آموزان در هوشمندسازی مدارس در تمام مدت روز از آموزش نوین بهره می‌برند، افزود: هوشمندسازی مدارس موجب می‌شود مطالب درسی در روزهای تعطیل نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
به گفته وی، اولیا در هوشمندسازی مدارس می‌توانند به صورت روزانه از وضعیت تحصیلی فرزندان خود مطلع شوند.
گل با اشاره به اینکه مدرسه‌ها به صورت مکانیزه، الکترونیکی و پیشرفته هوشمندسازی می‌شوند، تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند از کوچک‌ترین تحول در نظام آموزشی دانش‌آموزان مطلع شوند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات در هوشمندسازی مدرسه‌ها را گسترده خواند و اذعان داشت: هوشمندسازی مدارس برای نخستین بار در گیلان اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول