اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تبادل داشته‌‌های علمی صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه علوم پزشکی مازندران و فناوری گیلان

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری علمی بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و پارک علم و فناوری گیلان امضا شد.

امضای تفاهمنامه علوم پزشکی مازندران و فناوری گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران به‌همراه جمعی از اعضای هیئت رئیسه، روسای دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی با رئیس پارک علم و فناوری گیلان، تفاهمنامه همکاری علمی امضا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در این مراسم گفت:‌ به منظور استفاده بهینه از استعداد موجود در دو مرکز و ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و فناوری تفاهمنامه دوجانبه‌ای مابین دو مرکز امضا شد.
محمد مهدی ناصحی اجرای برنامه آموزشی در مرکز به منظور جذب دانش و سرمایه داخلی و بین‌المللی را از اهداف این تفاهم‌نامه مشترک عنوان کرد و افزود: تبادل اطلاعات علمی و دستاوردهای علمی و فناوری به منظور تسهیل در انتقال فناوری، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی،‌ برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و تک درس برای فراگیران شاغل در دو مرکز از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.
وی با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری از ایده‌ها و نوآوری‌ها برای کمک به ارتقای ارزش افزوده از طریق توسعه فعالیت‌های دانش فناوری محور تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی یا مشترک بین پژوهشگران دو مرکز ‌ همکاری مشترک در زمینه افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه علمی و اقتصادی دانش محور تألیف و ترجمه و انتشار مشترک کتب، متون و نشریات تخصصی و انتشار مقالات منتج از فعالیت‌های مشترک با حفظ حقوق طرفین  از دیگر اهداف این نشست است.
ناصحی خاطرنشان کرد: همکاری در برگزاری تورهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و پژوهشگران بین دو مرکز برای پیشرفت و ارتقای دو مرکز بسیار موثر است.
وی گفت: با استفاده از امکانات دستگاهی و دانش تخصصی و همکاری در زمینه صادرات و واردات محصولات مشترک نتایج تحقیقات می‌تواند تجاری‌سازی شود.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز با اشاره به سابقه حدود 10 ساله پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارک علوم و فناوری ایران از سال 1373 به‌صورت رسمی در مرکز غدیر و اصفهان آغاز به‌کار کرد و این مرکز نیز از مهرماه 82  تاسیس شد.
مجید متقی با اشاره به اهمیت پارک علم و فناوری در برنامه پنجم توسعه گفت: در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه پنجم توسعه باید 20 هزار شرکت دانش بنیان تاسیس شود.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه کاربردی کردن تکنولوژی مهم‌تر از توسعه آن است.
وی با اشاره به اینکه مشارکت گروه پزشکی ضعیف است، افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه و نخبگان رشته‌های پزشکی طرح‌ها و پژوهش‌های خود را به پارک علم و فناوری گیلان ارائه کنند. 
 
*همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مازندران
همچنین همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مازندران در زمینه نظام مراقبت، غربالگری و پیگیری بیماری‌های مهم منطقه‌ای از دیگر خبرهای حوزه پزشکی شمال کشور است.       
در نشستی با حضور روسای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و گیلان و اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی بر لزوم استفاده از استعداد موجود در دو دانشگاه و ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و فوق برنامه تفاهم‌نامه تاکید شد.
محمد مهدی ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در این نشست با اشاره به همجواری دو استان و وجود بسیاری از بیماری‌های مشابه به‌خاطر مشابهت فضای جغرافیایی گفت: اعضای هیئت علمی دو دانشگاه می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را به صورت مشترک کار کنند.
ناصحی تصریح کرد: برنامه آموزشی مشترک تبادل دستیاران برای گذراندن روتیشن‌های ( rotations)، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان طرفین در ارتقای سطح علمی دو دانشگاه بسیار موثر است.
وی افزود: همکاری مشترک در زمینه ایجاد نظام مراقبت، غربالگری و پیگیری بیماری‌های مهم منطقه‌ای بسیار با اهمیت است.
بهبودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به وجود 17 مرکز تحقیقاتی در گیلان گفت: ‌چاپ مقالات در مجله‌های دانشگاه‌های مازندران و گیلان می‌تواند در ارتقای علمی اعضای هیئت علمی دو دانشگاه موثر باشد.
وی اعلام کرد: کلینیک طوبی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز الگوی مناسبی برای گیلان بود و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال ساخت این کلینیک در رشت است.
انتهای پیام/م30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول