اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد:

احداث پردیس‌های سینمایی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت تامین زمین مناسب از احداث پردیس‌های سینمایی حمایت می‌کند.

احداث پردیس‌های سینمایی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از طریق موسسه سینما شهر برای ساخت سینما فرهنگ‌ساری 6 میلیارد ریال اختصاص داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: سینما فرهنگ‌ساری نخستین سینمای چهار سالنه در شمال کشور محسوب می‌شود که به طور همزمان می‌تواند چهار فیلم را اکران کند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در راستای فعالیت‌های ذاتی خود در حوزه سینما، تاکنون نسبت به تامین اعتبارات بازسازی سینماهای سپهر ساری، جهان نمای چالوس، آزادی و انقلاب بابل و شقایق بابلسر اقدام کرده است.
وی تاکید کرد: سالن‌های سینما و امکانات آن باید متناسب با شان و جایگاه مخاطبان سینما  باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: کیفی‌سازی سالن‌های سینما و جذب اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی سینماها همواره مورد توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار دارد زیرا معتقدیم سالن مناسب و مطلوب افزایش تعداد مخاطبان را در پی خواهد داشت.
ابراهیمی با اشاره به ویژگی‌های گردشگری استان افزود: در سال‌های گذشته شاهد تعطیلی برخی سینماها در مازندران بودیم که بازگشت این سالن‌ها به چرخه اکران حمایت و همراهی مدیران استان، شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها را طلب می‌کند. 

* احداث پردیس‌های سینمایی در مازندران
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت تامین زمین مناسب از احداث پردیس‌های سینمایی حمایت می‌کند.
ابراهیمی به ساخت پردیس سینمایی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: زمین احداث این مجموعه که در سفر هیئت دولت به مازندران مصوب شد از شهرداری ساری تحویل گرفته شد که در صورت تامین منابع مالی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی عنوان کرد: پردیس سینمایی ساری با اعتبار میلیاردی که صرف احداث آن می‌شود گامی نوین برای ایجاد شرایط مطلوب فرهنگی، تفریحی و رفاهی برای حضور خانواده‌ها در سالن‌های سینما محسوب می‌شود. 

*حمایت از تولید 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از حمایت 750 میلیون ریالی این اداره کل از ساخت فیلم‌های کوتاه  سینمایی خبر داد و گفت: 500 میلیون ریال این رقم به ساخت فیلم سینمایی بازگشت به خانه ساخته خسرو معصومی کارگردان مازندرانی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: صدور مجوز و تاسیس 17 شرکت و موسسه تولید فیلم غیر سینمایی (ویدئویی)، 17 آموزشگاه و موسسه آزاد سینمایی، بیمه 40 نفر از هنرمندان فعال در حوزه سینما و فعالیت 570 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی از دیگر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در زمینه حمایت از هنر هفتم محسوب می‌شوند.
ابراهیمی به جشنواره‌های سینمایی این اداره کل اشاره کرد و گفت: مازندران در مهر ماه میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خواهد بود.
وی عنوان کرد: در این دو سال اخیر همزمان با تهران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در شهر‌های ساری و چالوس نیز برگزار شده‌که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: در شش ماهه دوم امسال شاهد رویدادهای متنوع و متعدد در زمینه جشنواره‌های سینمایی خواهیم بود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول