اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه درمیان:

اتهام اخیر ایران از سوی آمریکا یک افتضاح حقوقی است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه درمیان با اشاره به ادعای اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران گفت: این اقدام آنها یک افتضاح حقوقی است چرا که نشان می‌دهد دستگاه قضایی آمریکا به ابزار دستی تبدیل شده است که در زیر چنگال‌های سیاست‌های استکبار در حال خرد شدن است.

اتهام اخیر ایران از سوی آمریکا یک افتضاح حقوقی است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر اسدیه ضمن تأکید بر توجه به بخش‌های مختلف به منظور بی‌نیاز شدن از درآمد نفت اظهار داشت: باید با همت مردم، مسئولین، دولتمردان  و نخبگان تا سال 94 صادرات غیرنفتی ایران از مرز 80 میلیارد دلار عبور کند.
امام جمعه مرکز شهرستان درمیان تصریح کرد: یکی از دستورات سازنده اسلام این است که تا می‌توانید از کمک گرفتن از دیگران بپرهیزید و کارهای خود را با دستان خود انجام دهید.
وی استقلال و خودکفایی در تمام زمینه‌ها را نشانه حرکت صحیح در مسیر جهاد اقتصادی دانست و افزود: این دو مکمل همند چرا که بدون حرکتی جهادگونه در رشد شاخص‌های اقتصادی هرگز به استقلال و خودکفایی نمی‌رسیم.
خطیب جمعه اسدیه از بازارچه‌های مرزی به عنوان فرصت‌های مناسب در افزایش صادرات و کالاهای غیر نفتی یاد کرد و ضمن تأکید بر رفع مشکلات پایانه‌های مرزی ادامه داد: ستمگرانی چون آل سعود و آل خلیفه نیز منتظر عاقبت تلخ خودکامگانی چون مبارک و قذافی باشند.
سنجری با بیان اینکه آل خلیفه و آل سعود  تمایزی بین شیعه و سنی قائل نیستند، یادآور شد: هیچ انسانی در بحرین احساس امنیت نمی‌کند و هرکس در مقابل خودکامگی سران بحرین اعتراض کند به شدت سرکوب می‌شود.
امام جمعه شهر اسدیه با اشاره به سناریوی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ‌این اقدام آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آنها آنقدر دچار مشکلات و فرو رفتن در گرداب سیاسی هستند که چنین ادعای بی‌پایه و اساسی را مطرح می‌کنند.
وی با بیان اینکه ادعای اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران حتما مورد قبول متحدان هم نیست، اضافه کرد: این اقدام آنها یک افتضاح حقوقی است چرا که نشان می‌دهد دستگاه قضایی آمریکا به ابزار دستی تبدیل شده است که در ذیل چنگال‌های سیاست‌های آمریکا در حال خرد شدن است.
خطیب جمعه درمیان جریان سازی آمریکا علیه ایران را افتضاح اطلاعاتی برای سیا دانست و اضافه کرد: در مجموع این سناریوسازی نشان می‌دهد که آمریکا چه طور در مسائل داخلی منطقه‌ای و جهانی درمانده شده است و به دنبال راه فرار می‌گردد که البته به ضعیف‌ترین و بی‌پایه‌ترین روش‌ها متوسل شده است.
سنجری با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن از هفته آینده عنوان کرد: وجود اطلاعات دقیق در سرشماری در حسن تدبیر و سیاست‌گذاری موثر است لذا باید تدابیری اندیشید تا کارشناسان بتوانند در این شهرستان مرزی به طور دقیق و درست در این آمارگیری و سرشماری به فعالیت بپردازند.
وی صبر را زمینه‌ساز موفقیت دانست و با اشاره به روز سازمان ملل متحد افزود: سازمانی که باید مدافع حقوق ملت‌ها و مردم مستضعف باشد امروز به آلت دست مستکبرین در راستای غارت و چپاول ملت‌ها تبدیل شده است.
امام جمعه درمیان با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی در اروپا و آمریکا تصریح کرد: اوضاع نابسامان اقتصادی در اروپا و آمریکا نتیجه سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌ها است و تا زمانی که دولت‌ها برای تأمین منافع و ثروت‌اندوزی ثروتمندان مردم را قربانی می‌کنند، باید منتظر قیام‌های مردمی باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول