اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

آمریکا و اروپا به خمودی رسیده‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: همه پیشرفت‌ها اگر ارتباط با حق نداشته باشند هیچ ثمری نخواهد داشت، اگر اینگونه بود پس آمریکا و اروپا باید در همه ابعاد جلوتر بودند اما چون خالی از معنویت شدند به خمودی رسیدند.

آمریکا و اروپا به خمودی رسیده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، احمد علی مقیمی در جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌ها، تصمیم سازی‌ها و اجرای تصمیم به دست دو قشر روحانی و دانشجو است و آنها می‌توانند سرنوشت کشور را خوب یا بد رقم بزنند.
وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) با این عنوان که« سرآمد همه فضیلت‌ها کسب دانش است.»، خاطر نشان کرد: بعد از ظهور اسلام آنچه که سرعت پیدا کرد و هست، علم افزایی و حوزه مهم آموختن است همچنین بعد از ظهور انقلاب اسلامی علم و دانش و معرفت جایگاه خود را به شدت در جهان پیدا کرد.
عضو خانه ملت با اشاره به گسترش دامنه تحول و فراگیری اسلام به عنوان الگوی جدید در جهان، تصریح کرد: دنیای غرب که دارای عِدّه و عُدّه و دانش و فناوری بود روز به روز در مقابل اسلام کم می‌آورد.
وی افزود: غربی‌ها نتوانستند در برابر جهش سریع بعد از انقلاب در حوزه علم، معرفت، تکنولوژی و نانو بایستند چرا که علم را به تنهایی کارساز و دین را افیون جامعه می‌دانستند اما دیدند که امروز، دین عنصر بالنده و زنده‌ای است که در دنیا حاکمیت می‌کند و دیدیم که نظام کاپیتالیسم، لیبرالیسم و اومانیسم در مقابل اسلام کم آوردند.
وی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد واحد بهشهر گفت: ابتدا باید خوب تصمیم بگیرید، نگاه آرمانی خود را مشخص کنید، ببینید با چه انگیزه‌ای می‌خواهید درس بخوانید، چه سهمی را می‌خواهید ایجاد کنید و در کجا قرار بگیرید همچنین شما دانشجویان باید نقش خود را در تولید ثروت ملی و افزایش سرانه ملی مهم بدانید، باید تصمیم‌ساز و نقش‌آفرین باشید. 
مقیمی در ادامه بیان داشت: باید آسیب‌شناسی جدی در دانشگاه‌ها و بازنگری متون بویژه در علوم انسانی انجام شود همچنین انتخاب دانشجو به مفهوم آمایش سرزمینی هر منطقه باید صورت گیرد و این موضوع در شهرستان بهشهر با داشتن بندر، کشتیرانی، نفت و فرصت‌های گردشگری حائز اهمیت است.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عواملی چون علم اندوزی، عدالت خواهی و آزاد اندیشی اظهار داشت: برخی بحث‌ها دانشگاهی و تخصصی است و باید در دانشگاه‌ها مطرح شود اما تاکنون ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی را انجام ندادیم.
وی در پایان گفت: همه پیشرفت‌ها اگر ارتباط با حق نداشته باشند هیچ ثمری نخواهد داشت، اگر اینگونه بود پس آمریکا و اروپا باید در همه ابعاد جلوتر بودند اما چون خالی از معنویت شدند به خمودی رسیدند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول