اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

حجاب زنان آمریکا را مایوس می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: حضور زنان محجبه در صحنه‌های مختلف به ویژه در راهپیمایی 13 آبان برای آمریکا مایوس‌کننده است.

حجاب زنان آمریکا را مایوس می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اکرم رحمانی عصر امروز در مراسم تجلیل از زنان ایثارگر گیلان در سالن شهدای سپاه قدس استان، با اشاره به رسالت جهانی زن مسلمان در عصر حاضر، اظهار کرد: خداوند انسان را مسئول آفریده و بار امانت الهی را بر دوش انسان گذاشته است.
وی با بیان اینکه مقام انسان از دیدگاه پروردگار از فرشتگان بالاتر است، افزود: تبیین و تشریح ارزش و جایگاه زن در عصر جاهلیت یکی از رسالت‌های پیامبر (ص) بوده است.
رحمانی با بیان اینکه زنان مسلمان الگو و اسوه‌هایی نظیر حضرت فاطمه (س) و زینب (س) دارند، از مسئولان سازمان‌های ذی‌ربط خواست تا با تاسیس پژوهشکده‌های زینب‌شناسی و مطالعه بر ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگوار تاثیرات مثبت ایشان را در زنان گذشته و حال مورد بررسی قرار دهند.
وی زمان حاضر را نیازمند شناخت تاثیرات عمقی شخصیت حضرت زینب (س) بر زنان جامعه در جنگ نرم دانست و گفت: این بانوی بزرگوار اوج سختی‌ها را زیبایی می‌دانست و آنها را آزمایش‌های الهی بر می‌شمرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بر ضرورت حضور باشکوه زنان مسلمان و محجبه در نمادهای سیاسی کشور نظیر 13 آبان تاکید و عنوان کرد: امسال حضور جدی زنان محجبه در صفوف راهپیمایی‌کنندگان 13 آبان آمریکا را بیش از گذشته مایوس می‌کند.
وی تجمعات زنان به ویژه حضور در راهپیمایی‌های مناسبت‌های مختلف را علاوه بر ایجاد همبستگی داخلی، بر انقلاب‌های دیگر کشورها موثر دانست و بیان کرد: زنان مسلمان ایرانی مظهر قداست هستند و با حضور در صحنه باید برای تمام زنان جهان الگو شوند.
رحمانی به جایگاه فراموش شده زنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: اسوه جهانی شدن زن ایرانی از آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر است.
وی حجاب را برای زنان به منزله یک سپر دانست که او را از جمیع بلاها حفظ کرده و حضور او را برای فعالیت‌های اجتماعی‌اش در جامعه بدون اینکه به او و خانواده‌اش آسیبی برسد، میسر می‌کند.
این استاد دانشگاه، رعایت حجاب و عفاف، داشتن تحصیلات عالیه و شرکت در امور ورزشی عرصه‌های بین‌المللی را برای زنان از جمله شایستگی‌های زن مسلمان نامید و بیان کرد: زنان مسلمان در بیشتر رشته‌های ورزشی در میادین بین‌المللی با حجاب اسلامی برای حفظ ارزش‌های معنوی کشورمان  ظاهر می‌شوند. 
وی گفت: اگر امکان شهادت در گذشته برای ما میسر نشده می‌توانیم با تقویت روحیه جهادی در جهاد فرهنگی تلاش کنیم.
رحمانی از زنان مسلمان خواست تا در تمام لحظه‌های زندگی خداوند و شهدا را ناظر بر اعمال خود بدانند و نسبت به مسایل حاشیه‌ای کشور بیشتر فعالیت کرده و در راستای برطرف کردن مشکلات گام بردارند.
وی ادامه راه شهدا را وظیفه تمام آحاد جامعه به ویژه زنان خواند و افزود: برای انجام کار فرهنگی منتظر بودجه و مسائل مادی نباشیم و تنها برای تعالی کشور گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: مردان قوی جمهوری اسلامی نیز همواره حامی حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستند.
مدیرعامل موسسه فرهنگی یاران رستگار طوبی نیز در این همایش تفاوت زن و مرد را تنها در داشتن میزان تقوای الهی دانست و عنوان کرد: در قرآن مجید هرجا که اسوه و الگویی برای مردان معرفی شده در کنار آن زنان اسوه‌ای نیز مانند حوا «زن توبه پذیر»، مریم «زن برگزیده»، دختران شعیب «اسوه حیا و عفت»، مادر موسی «زنی که به او وحی شد» و غیره آمده است.
مهشید مقدم‌فلاح با بیان اینکه زنان با رعایت حجاب و عفت خود پشتیبان ولایت فقیه باشند، افزود: زنان امروز جامعه مانند شهدای زن دوران دفاع مقدس از ارزش‌های اسلامی‌مان محافظت کنند.
در این همایش بیش از 20 خانواده شهدا تجلیل شدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول