اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه امروز کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

تأمین اعتبار اجرای 28 طرح اشتغال‌زا در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: در جلسه امروز کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اجرای 28 طرح اشتغال‌زا در این استان موافقت شد.

تأمین اعتبار اجرای 28 طرح اشتغال‌زا در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در این جلسه که ‌امروز به ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندار این استان در سالن اجتماعات شهید مردانی برگزار شد، 14 میلیارد و 313 میلیون ریال تسهیلات به‌منظور اجرای این 28 طرح اختصاص داده شد.
حمیدرضا فروزنده معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها 311 فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد می‌شود.
به گفته وی تسهیلات مورد نیاز برای اجرای 19 طرح از این تعداد از محل تسهیلات مشاغل خانگی و دیگر طرح‌ها از محل اعتبارات بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین پرداخت می‏شود.
پرویز سلطانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از پیشرفت 82 درصدی تهیه سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان خبر داد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع، روند تدوین این سند با جدیت و با تشکیل کمیته‌های مختلف در این استان دنبال شد که از این حیث در ردیف استان‌های پیشتاز قرار داریم.
وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که اسناد شهرستانی سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری را تدوین کرده که با تکمیل و تصویب آن تمام شهرستان‌ها از یک برنامه پنج ساله اشتغال بهره‌مند خواهند شد.
سلطانی همچنین به ادغام کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان در کارگروه توسعه اقتصادی خبر داد و افزود: با توجه به این تغییرات ریاست کارگروه از استاندار به معاون برنامه‌ریزی و دبیری آن از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری منتقل می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به ادعای برخی بانک‌های عامل مبنی بر عدم وجود دستورالعمل برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به افراد پشتیبان، اظهار کرد: این موضوع در بسته سیاسی نظارتی سال 90 بانک مرکزی پیش‌بینی و ابلاغ شده است.
سلطانی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، 65 درصد تسهیلات این طرح‌ها باید به افراد پشتیبان و 35 درصد دیگر به افراد مستقل اختصاص یابد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول