اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسکو خبر داد:

اشتغالزایی 20 هزار نفری صنعت فرش دستباف در اسکو

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اسکو اشتغالزایی 20 هزار نفری در هنر صنعت فرش دستباف در شهرستان اسکو را یک مزیت و ظرفیت مهم و قابل توجه دانست.

اشتغالزایی 20 هزار نفری صنعت فرش دستباف در اسکو
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در جریان برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران در تهران، مسئولان زیادی از این نمایشگاه بازدید کردند.
یکی از مدیران دولتی که برای حمایت و تشویق از تولیدکنندگان، هنرمندان و تجار شهرستان خود در این نمایشگاه حضور یافته بود، یونس فاتح شهرستان اسکو بود که در سال‌های اخیر به یکی از بازدیدکنندگان ثابت نمایشگاه فرش تهران تبدیل شده است.
یونس فاتح فرماندار شهرستان اسکو در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران - تهران در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهربان، فرش را هویت فرهنگی و تاریخی ملت بزرگ ایران دانست و تصریح کرد: هنر صنعت فرش دستباف هویت تاریخی آذربایجان است و تاریخ آذربایجان در درون گره‌های فرش دیده می‌شود.
فرماندار شهرستان اسکو حمایت واقعی از تولیدکنندگان فرش دستباف کشور را یک ضرورت انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: باید شتاب ویژه‌ای در فرش دستباف صورت گیرد و با توجه به ظرفیت‌ها موجود در این هنر صنعت باید راهکارهای لازم برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها اندیشه شود.
فاتح با اشاره به اینکه تنوع طرح، رنگ، نقشه و رج در فرش دستباف مناطق مختلف استان آذربایجان‌شرقی یک امتیاز مهم و ظرفیت ارزشمند است، تصریح کرد: در حالی که تنوع، طرح، رنگ، نقشه و رج در فرش دستباف باید به عنوان یک مزیت و ظرفیت تلقی شود، رقیب احساس کردن همدیگر به یک تهدید اساسی در فرش دستباف تبدیل شده است.

*همایش بین‌المللی علمی و کاربردی فرش در اسکو
فرماندار شهرستان اسکو به برگزاری همایش بین‌المللی علمی کاربردی در زمینه فرش دستباف در شهرستان اسکو اشاره کرد و افزود: با هماهنگی معاونت خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، همایش بین‌المللی علمی، کاربردی فرش دستباف در شهرستان اسکو برگزار می‌شود که 30 سفیر همچنین تجار به نام از کشور آلمان برای سخنرانی و حضور در همایش دعوت شده‌اند.
فاتح حضور در نمایشگاه‌های فرش دستباف را یک فرصت مناسب برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالای نمایشگاهی دانست و تاکید کرد: با برنامه‌ ریزی مناسب از حضور در این نمایشگاه‌ها در حد مطلوب بهره‌برداری شود.

*اسکو پذیرای 1.2 میلینون گردشگر داخلی و خارجی است
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به میزبانی شهرستان اسکو از یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر و توریست داخلی و خارجی در طول یک سال به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهره‌‌مندی از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: هفته بازار سالیانه فرش دستباف در این شهرستان دایر می‌شود.

*راه‌اندازی جمعه بازار صنایع دستی به منضور عرضه مستقیم صنایع دستی در اسکو
فاتح، به آمادگی مدیریت اجرایی و جمع اعضای شورای اداری شهرستان اسکو برای شناساندن و استفاده از مزیت‌های صنایع دستی این شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: جمعه بازار صنایع دستی به منظور عرضه مستقیم تولیدات صاحبان صنایع دستی شهرستان اسکو پیش‌بینی، طراحی و اجرا شده است و با توجه به اینکه فرش دستباف از ارکان مهم صنایع دستی است، توجه ویژه‌ای به این هنر صنعت در جمعه بازار صنایع دستی اسکو شده است.

*اشتغالزایی 20 هزار نفری صنعت فرش دستباف در شهرستان اسکو
فرماندار شهرستان اسکو ، اشتغالزایی 20 هزار نفری در هنر صنعت فرش دستباف در شهرستان اسکو را یک مزیت و ظرفیت مهم و قابل توجه دانست و بر تلاش بیشتر برای بهره‌مندی از این موقعیت مهم تاکید کرد.
وی افزود: در سال‌های اخیر در زمینه شناساندن ظرفیت‌های بالقوه شهرستان اسکو برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است و خوشبختانه این برنامه‌ریزی‌ها در عمل نیز نتیجه مطلوبی را به همراه داشته که در برخی موارد فراتر از حد انتظار بوده است.
فاتح گفت: تلاش می‌شود که فرش دستباف نیز در ردیف محصولات پرفروش قرار گیرد و این انتظار نیز با توجه به کیفیت تولیدات هنرمندان هنر صنعت فرش دستباف شهرستان اسکو انتظار زیادی نیست.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول