اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

مدیران گزارش پیشرفت مصوبات هیئت دولت را ارائه دهند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی با اعلام سفر هیئت دولت در ماه‌های آینده خواستار ارائه گزارش مسئولان دستگاه‌ها در ارتباط با روند اجرای مصوبات دولت در دور قبل شد.

مدیران گزارش پیشرفت مصوبات هیئت دولت را ارائه دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در تالار اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا دستگاه‌ها گزارشی در ارتباط با روند پیشرفت مصوبات دولت در دور اول و دوم و سوم هیئت دولت را تهیه کنند که در آن میزان پیشرفت مصوبات و یا دلایل اجرایی نشدن آن به صورت کامل ارائه شده باشد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین خواستار بررسی دستگاه‌ها در ارتباط با نیاز دستگاه‌ها به منظور مصوب شدن طرح‌های مورد نیاز براساس اولویت شد.
وی گفت: در دور سوم سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی تعداد مصوبات استانی کمتر از دوره‌های قبل بود که در این و با بررسی دستگاه‌ها می‌توان مصوبات مورد نیاز استان را در سفر هیئت دولت به استان به تصویب رسانید.
استاندار خراسان رضوی همچنین ارائه مصوبات بر اساس مطالعه از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این راستا باید مصوباتی ارائه شود که با تصویب و اجرایی‌شدن آن در استان بستر برای اشتغال و سرمایه بیشتر فراهم شود.
صلاحی در ادامه به تشکیل شهرستان‌‌های جدید در استان خراسان رضوی اشاره داشت و گفت: از شهرستان‌های جدیدالتاسیس استان می‌توان به شهرستان جوین و جغتای اشاره داشت که در گذشته جزو شهرستان سبزوار بود.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان جزو شهرستان سبزوار بود بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در این شهرها اجرا می‌شد که بر این اساس شهرستان سبزوار در حال حاضر و با جدا شدن جوین و جغتای از تعداد شهرک‌‌های صنعتی کمتری برخوردار است.
وی تاکید کرد: با توجه به سفر هیئت دولت در ماه‌های آینده به استان خراسان رضوی باید مسئولان این گونه شهرستان‌ها طراح‌هایی را برای تصویب به هیئت دولت ارائه دهند که مشکلات اشتغال و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها نیز برطرف شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه به وضعیت آب استان اشاره داشت و گفت: اجرای آبیاری مکانیزه با توجه به کاهش بارندگی‌های استان و خشکسالی‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
صلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته در 13سال اخیر استان خراسان رضوی به سه قسمت برخوردار از نظر بارش، محدوده خشکسالی و منطقه فوق حاد خشک سالی تقسیم‌بندی می‌شود که اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه در مناطق فوق حاد خشک سالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا سال 89در حدود 2 هزار و 700 هکتار آبیاری مکانیزه صورت گرفت که این بر این اساس و در شش ماهه نخست سال جاری 5 هزار و 500 هکتار آبیاری مکانیزه در استان اجرا شده است.
وی همچنین از اختصاص اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه در استان خبر داد و گفت: ابلاغ اختصاص اعتبارات آبیاری مکانیزه در استان صورت گرفته است و تاکنون در حدود 30 درصد این اعتبارات نیز محقق شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول