اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار کوهرنگ؛

کانال آبرسانی کوهرنگ بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: کانال آبرسانی بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ امروز با حضور فرماندار شهرستان کوهرنگ به بهره‌برداری رسید.

کانال آبرسانی کوهرنگ بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرماندار شهرستان کوهرنگ ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از کانال آبرسانی ارته خیار کار بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: به ‌منظور افتتاح این کانال تاکنون افزون بر یک‌هزار و 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
ستار خیری با بیان اینکه در این طرح 150 هکتار از زمین‎های کشاورزی تحت آبیاری قرار می‌گیرد، گفت: با بهره‌برداری از کانال آبرسانی بازفت 50 نفر از کشاورزان این شهرستان از آب بهره‌مند می‌شوند.
خیری در ادامه اجرای سیستم آبیاری قطره را در سطح مزارع این شهرستان راهکاری موثر در راستای مبارزه با خشکسالی عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای آبیاری تحت فشار صرفه‌جویی در مصرف آب و مزیت‌های فراوان این طرح نسبت به آبیاری قرقابی است.
فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت تسهیلات و کمک بلاعوض خوبی به این طرح می‌کند که از کشاورزان درخواست داریم برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار پیش‌قدم شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های بخش کشاورزی در خشکسالی‌های اخیر بهترین و اصولی‌ترین راه برون رفت از این بحران استفاده از سیستم‌های نوین و طرح‌های آبیاری تحت فشار است.
خیری ادامه داد: با توجه به کاهش سطح بارش و سفره‌های زیرزمینی آب، استفاده از روش‌های مدرن آبیاری اجتناب ناپذیر است و استفاده از روش‌های سنتی آبیاری توسعه کشاورزی را با مشکل مواجه می‌کند.
وی با بیان اینکه در سیستم آبیاری تحت ‌فشار پمپاژ از طریق یک ایستگاه تزریق اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این طرح جلوی پرت آب گرفته می‌شود که بر همین اساس بخشی از هزینه‌های اجرای این طرح از محل کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.
خیری بر ضرورت اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای مبارزه با خشکسالی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: استفاده بهینه از منابع آبی موجود، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در تمامی اراضی کشاورزی این استان و پلمپ چاه‌های غیر مجاز حفر شده مهم‌ترین راهکار مبارزه با خشکسالی و کم‌آبی موجود است.
وی نقش رسانه‌ها و مطبوعات را در نهادینه کردن فرهنگ درست و بهینه مصرف کردن منابع مهم دانست و گفت: ارتباطات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه به بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ابزارهای مختلف از جمله رسانه ملی باید در این راستا تقویت شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول