اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

800 مجتمع آبرسانی روستایی در کشور در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: در حال حاضر بیش از 800 مجتمع آبرسانی روستایی در کشور در حال اجراست.

800 مجتمع آبرسانی روستایی در کشور در حال اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی ثمره‌هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای این منظور بیش از 500 میلیون دلار در راستای توسعه طرح‌های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه توجه به توسعه روستا‌ها یکی از اولویت‌های مسئولان امر است، تصریح کرد: در همین راستا در طول سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای این امر مهم در کشور صورت پذیرفته است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات ایمن‌سازی برای تصفیه آب شرب شهروندان و روستاییان اظهار داشت: حذف کلرزن‌های گازی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری در این شرکت است.
وی تأکید کرد: در همین راستا در استان‌ خراسان رضوی بیش از 95 درصد کار تصفیه آب توسط آب ژاول انجام ‌ می‌شود.
ثمره‌هاشمی افزود: حذف کلرزن‌های گازی و استفاده از آب ژاول برای تصفیه بهداشتی آب تأثیر بسزایی در سلامت افراد دارد.
وی با بیان اینکه اعتبارات هر استان بنا بر مولفه‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: هر چه در این راستا استان‌ها دارای ظرفیت بیشتری باشند اعتبارات موجود به آن‌ها افزایش می‌یابد.
مشاور وزیر نیرو میانگین برخورداری کشور را از شبکه فاضلاب حدود 34 درصد برشمرد و عنوان کرد: با این حال در شهر مشهد به دلیل زیر ساخت‌های خوب آن، این میانگین بین 55 تا 60 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب شهر مشهد با استفاده از فاینانس‌های داخلی طی پنج سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
ثمره‌هاشمی تأکید کرد: با این حال کار شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مشهد تا پایان سال 91 به پایان می‌رسد.
وی به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: طبق این قانون وزارت نیرو مجاز به افزایش سالانه 20 درصد به قیمت خدمات آب و فاضلاب در کشور است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: با این حال این افزایش نرخ تنها در صورت تصویب ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و امضای مشخص رئیس‌جمهور نهایی می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول