اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال؛

پروژه آبرسانی دره باغ رستم اردل بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری از افتتاح طرح بزرگ آبرسانی دره باغ‌رستم به شهرستان اردل در سال جاری خبر داد.

پروژه آبرسانی دره باغ رستم اردل بهره‌برداری می‎شود
اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح مردم شهرستان اردل تا افق 20 ساله از نعمت آب آشامیدنی سالم و گوارا بهره‌مند می‌شوند.
وی از پیشرفت 80 درصدی این طرح خبر داد و گفت: عملیات محوطه‌سازی، تکمیل عملیات دیوار حائل در داخل دره، نصب دستگاه‌های کلرزن، دیزل ژنراتور و پمپ‌های فشار قوی و تجهیزات تله‌متری باقیمانده نیز با تخصیص 15 میلیارد ریال به‌زودی تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.
یزدانی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 87 آغاز شده است، گفت: تاکنون هشت کیلومتر خط انتقال آب در قطرهای 300 و 500 میلی‌متری اجرا و تاسیسات پمپاژ آب نیز احداث شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسیر چشمه تا ایستگاه پمپاژ آب دره عمیق و صعب‌العبور است، گفت: تمام موانع سنگی به وسیله انفجار پاکسازی شده و برای جلوگیری از سیلاب‌ها دیوار حائل به طول 2 هزار و 500 متر در مسیر خط انتقال آب در داخل دره  احداث شده است.
وی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: توسعه تاسیسات فاضلاب در شهرهای شهرکرد، فارسان، فرخشهر، هفشجان، سامان، جونقان، کیان، بن، بلداجی، فرادنبه و شهرک‌های الحاقی در شهرکرد و بروجن در دست اجراست.
یزدانی با بیان اینکه مطالعات ایجاد تاسیسات فاضلاب در دیگر شهرهای این استان نیز در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر 57 درصد از جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای 10 کیلومتر شبکه فاضلاب در منظریه شهرکرد خبر داد و گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از 10 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق 36 و 37 شهرک منظریه شهرکرد اجرا شده است.
وی از صرف افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در روند اجرای این طرح خبر داد و گفت: همچنین با صرف اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال سه کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرک الهیه بروجن اجرا شده و به زودی ساکنین در مسکن مهر این مناطق از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول