اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی:

تفرقه مهمترین آفت بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، مهمترین آفت بیداری اسلامی را تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت: برای انسان‌های صاحب فکر و اندیشه روشن است که هیچ کشور، نظام و رهبری مانند جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری نمی‌تواند پرچم‌دار جهان اسلام باشد.

تفرقه مهمترین آفت بیداری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اکبر ولایتی پیش از ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی در دانشکده پیراپزشکی یزد اظهار داشت: بیداری اسلامی کلمه تازه‌ای نیست اما موج جدید آن باعث شد که تمام توجهات در سطح جهان به سمت آن جلب شود.
وی افزود: بیداری اسلامی به معنای بازگشت به ارزش‌های اسلامی است و تاریخ آن به 150 سال پیش باز می‌گردد.
ولایتی خاطرنشان کرد: شاید به جای بیداری استفاده از کلمه به خود آمدن شایسته‌تر باشد زیرا مسلمانان در این مدت خواب نبوده‌اند که اکنون بیدار شده باشند اما پس از یک دوره حملات استعمار به خود آمدند و هوشیار شدند.
وی گفت: در مصر و ایران با این همه پایگاه‌های اسلامی، زمانی سیستم سوسیالیستی به وجود آوردند که گفتند که سوسیالیسم همان اسلام است و حتی کتاب "ابوذر مسلمان سوسیالیست" را نوشتند.
ولایتی ادامه داد: در ایران جنبش لیبرال دموکرات و جنبش‌های چپ و التقاطی راست در زمان رضاخان به وجود آمد اما هیچ‌کدام به جایی نرسید.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان کرد: گرچه هیچ‌یک از این موارد به نتیجه و پیروزی نرسید اما باید تجربه می‌شد تا مردم بدانند که همه اینها پایه‌گذاری شده توسط غرب است.
ولایتی تصریح کرد: اکنون 57 کشور عضو کنفرانس اسلامی هستند اما حتی نمی‌توان یک مورد را مثال زد که راهی را که غربی‌ها مشخص کرده‌اند رفته باشد و به ترقی رسیده باشد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار داشت: اما انقلاب اسلامی بدون مجادله، بازگشت به اصل اسلامی و تفکر اسلامی بود و تشابهی با لیبرال دموکرات و سوسیالیست نداشت و به همین دلیل نیز شعار نه شرقی نه غربی را سر داد.
وی یادآور شد: مخالفانی که فهمیدند چه اتفاقی در انقلاب اسلامی در حال شکل گرفتن است، تلاش کردند تا آن را در نطفه خفه کنند اما موفق نشدند.
ولایتی ادامه داد: بسیاری تلاش در شکست این انقلاب و محصور شدن آن فقط در ایران کردند که باز هم موفق نشدند و امروز شاهد بیداری اسلامی با پرچمداری انقلاب اسلامی ایران هستیم.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچ کشور مسلمانی توانایی اینکه قطب و پرچم‌دار سایر کشورهای اسلامی باشد و راه را برای آنها روشن کند ندارد و برای انسان‌های صاحب فکر و اندیشه روشن است که هیچ کشور، نظام و رهبری مانند جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری نمی‌تواند پرچم‌دار جهان اسلام باشد.
دبیر نخستین اجلاس بیداری اسلامی عنوان کرد: کما اینکه برای برگزاری نخستین اجلاس بیداری اسلامی نیز هیچ‌کجا را مناسب‌تر از ایران و تهران ندیدند و از 80 کشور دنیا برای شرکت در این مراسم به تهران سفر کردند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این اجلاس بیان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در این اجلاس بسیار کارگشا و برگزاری کنفرانس بسیار به موقع بود و سخنان رهبری به‌طور همزمان از 26 شبکه جهانی پخش می‌شد.
ولایتی یادآور شد: آمریکایی‌ها به حضور برهان‌الدین ربانی در این اجلاس هشدار داده بودند و وی به طور قطع می‌دانست که شرکت در این اجلاس هزینه‌ای بزرگ برای او دارد.
وی با اشاره به جوش و خروش اسلامی در کشور ایران خاطرنشان کرد: در هیچ کدام از ادیان مسیحی، برهمایی، بودایی، ابراهیمی و غیرابراهیمی این جوش و خروش اسلامی که در ایران وجود دارد، یافت نمی‌شود و هیچ‌کدام از آنها نتوانسته‌اند همچون ایران، فرامرزی و جهانی شوند.
ولایتی تاکید کرد: ایران پرچمدار بیداری اسلامی است و آمدن سران کشورهای اسلامی به ایران برای شرکت در نخستین اجلاس بیداری اسلامی، این مهم را تایید کرد.
وی عنوان کرد: البته دشمنان ایران اسلامی در مقابل این تاییدها بیکار ننشستند و با طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا و حملات تبلیغاتی علیه ایران در این زمینه تلاش کردند تا به اهداف خود دست پیدا کنند.
ولایتی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از ایران انتظار است که در پرچم‌داری اسلامی پیش‌رو باشد افزود: اکنون کل کفر در برابر کل اسلام است و در این زورآزمایی باید همه جوانب را زیر نظر داشته باشیم.
وی در این همایش همچنین به تشریح نقش اساسی بیداری اسلامی در اختلالات دنیای شرق و غرب به ویژه در بحث اقتصاد پرداخت و افزود: خاورمیانه حساسیت جهانی دارد و مرکز علم و فرهنگ و تمدن و چهارراه عالم و مرکز جوشش اقتصاد نفت است.
ولایتی تاکید کرد: توقع از همه اقشار کشور، کار در هر صنف و جایگاه در حوزه بیداری اسلامی و همکاری با همتایان خود در کشورهای اسلامی است.
وی افزود: ما باید در دبیرخانه اجلاس بیداری اسلامی شاخه‌ای برای دانشجویان به منظور ارتباط با دانشجویان مسلمان سایر کشورها داشته باشیم و لازم است این قشر نیز در این زمینه فعال عمل کند.
ولایتی از احتمال برگزاری اجلاسی از دانشجویان ایرانی و دانشجویان اسلامی سایر کشورها به منظور تبادل جهانی افکار و ایده‌های اسلامی جوانان و دانشجویان خبر داد.
وی همچنین مهمترین آفت بیداری اسلامی را تفرقه بین مسلمانان دانست و افزود: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، تفاوت قائل نشدن ایشان در دیدار با اهل تسنن و تشیع آموزنده است و باید الگویی در راستای اتحاد مسلمین باشد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول