اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

بیداری اسلامی مورد مطالعه نخبگان قرار گیرد/ دنیا آماده پذیرش شرایط جدید است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان بیداری اسلامی را ناشی از تداوم ساختار جمهوری اسلامی در ایران دانست و گفت: مقوله بیداری اسلامی باید به عنوان موضوع مطالعاتی دانشگاهیان و نخبگان در دستور کار قرار گیرد.

بیداری اسلامی مورد مطالعه نخبگان قرار گیرد/ دنیا آماده پذیرش شرایط جدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری همایش بیداری اسلامی در اصفهان با اشاره به موج قیام‌ها و اعتراضات در کشورهای عربی، اظهار داشت: مسائلی که در چند ماه اخیر شاهد آن هستیم از جهان عرب آغاز شد و امروز شاخه‌های آن آمریکا و اروپا را در بر گرفته است.
وی افزود: بیداری جهان اسلام یک موضوع صنفی نیست و نشات گرفته از تداوم ساختار جمهوری اسلامی در ایران و با هویت ما عجین شده است.
استاندار اصفهان ادامه داد: بیداری اسلامی ناظر بر مطالعه پیرامون گذشته و گره خوردن با نظام مقدس اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه مسئله بیداری اسلامی به لحاظ علمی قابل بحث و گفت‌وگو است، تصریح کرد: مقوله بیداری اسلامی باید به عنوان موضوع مطالعاتی دانشگاهیان و نخبگان در دستور کار قرار گیرد.
ذاکر اصفهانی اضافه کرد: باید دلایل پویایی نظام و همچنین عوامل سقوط رژیم شاهنشاهی و پیشرفت جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر در این پژوهش‌ها بررسی شود و در اختیار جهانیان قرار گیرد.
وی با اشاره به موج اعتراضات مردم در آمریکا و اروپا گفت: به لحاظ ساختاری دنیا آماده پذیرش شرایط جدیدی است و فضاهایی بر سر حکومت‌های بعضی از کشورها سایه افکنده که زمینه فروپاشی آنها را فراهم می‌کند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: برای مدیریت این بیداری‌ها و رسیدن مردم جهان به اسلامیت و آزادیت باید سناریو سازی‌های مختلفی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و کار علمی و پژوهشی و ساماندهی مطالعاتی انجام شود تا بتوانیم در این عرصه حضور داشته باشیم.
وی یادآور شد: البته نباید مباحث مطالعاتی در موضوع بیداری اسلامی در جهان صرف نخبگان باشد و در هدف گذاری‌ها نیز باید اقشار مختلف مردم در نظر گرفته شوند، چرا که مردم تشنه این گونه مباحث هستند بنابراین باید موضوع بیداری اسلامی به سطوح و لایه‌های جامعه نفوذ کند.
ذاکر اصفهانی با اشاره به برگزاری همایش بیداری اسلامی در اصفهان بیان داشت: برای این همایش باید دبیرخانه دائمی ایجاد شود و کرسی‌های آزاد اندیشی و سخنرانی‌ها در دانشگاه‌ها و صدا و سیما برگزار شود و بسیج توده‌ای در موضوع تبیین بیداری اسلامی شکل گیرد.
وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه‌هایی با موضوع بیداری اسلامی و اجرای تئاتر و موسیقی و فراخوان برای ارائه مقالات در این باب راهگشا است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول