اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمان اعلام کرد:

پوشش 295 هزار نفر توسط تأمین اجتماعی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: بیش از 295 هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان هستند.

پوشش 295 هزار نفر توسط تأمین اجتماعی کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل زمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 38 درصد از جمعیت استان کرمان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: جمعیت زیر پوشش سازمان تأمین در استان کرمان بیش از 295 هزار بیمه شده اصلی است.
وی با بیان اینکه 43 هزار و 600 نفر نیز از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند، افزود: این تعداد شامل بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده است که با احتساب افراد تحت تکفل به یک‌میلیون نفر می‌رسند.
زمانی بیان کرد: تعداد افراد شامل بیمه بیکاری در استان کرمان نیز 2 هزار و 447 نفر هستند.
وی در مورد معاینه کارگران گفت: طبق قانون، کارفرما موظف است به هنگام استخدام بیمه شده، وی را تحت معاینات پزشکی قرار داده و کار محوله نیز طبق توانایی آنها باشد.
زمانی ابراز داشت: بازرسی از وضعیت کارگران و سلامتی آن‌ها در قوانین سازمان تأمین اجتماعی تعریف نشده و به عهده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی در مورد درصد حق بیمه دریافتی از مشاغل مختلف خاطرنشان کرد: نرخ حق بیمه به صورت عام در سازمان تأمین اجتماعی 27 درصد کامل است که هفت درصد بیمه شده، 20 درصد کارفرما پرداخت می‌شود و مشاغل شامل قانون کار نیز سه درصد به عنوان بیمه بیکاری به آنها پرداخت می‌شود.
وی گفت: مجموع فعالیت‌های کارگران در ارتباط با مشاغل سخت و زیان‌آور به عهده اداره کار است و تنها کارفرما باید هر شش ماه یک‌بار گزارش درمانی خود را به تأمین اجتماعی بدهد و بعد از آن مسئولیت به عهده خودشان و نظارت به عهده سازمان کار است.
زمانی اظهار داشت: از زمان اجرای بخشنامه سال 81 در مورد مشاغل سخت و زیان‌آور تاکنون 2 هزار و 654 نفر شامل این قانون شدند و یک هزار و 10 نفر شامل جایگزینی در نوسازی صنایع شده‌اند.
وی افزود: بیمه شده‌های اجباری استان کرمان 22 هزار و 805 نفر است  که 12 هزار و 304 نفر آزاد، 15 هزار و 115 نفر بافنده، 16 هزار و 711 نفر رانندگان، 9 هزار و 649 نفر اختیاری و 4 هزار و 628 نفر توافقی هستند.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول