اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد:

معرفی 16 هزار قالیباف آذربایجان غربی به تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 16 هزار قالیباف آذربایجان غربی برای استفاده از مزایای بیمه به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

معرفی 16 هزار قالیباف آذربایجان غربی به تامین اجتماعی
جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از این تعداد قالیباف معرفی شده به تامین اجتماعی 13 هزار نفر از مزایای بیمه بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به حمایت‌های مالی از قالیبافان، تصریح کرد: در راستای حمایت از قالیبافان آذربایجان غربی 23 میلیارد تومان از محل منابع استانی و 3 میلیارد تومان از اعتبارات مرکز ملی فرش ایران در قالب تسهیلات به قالیبافان واگذار کرده‌ایم.
این مسئول به آموزش به‌بافی برای قالیبافان استان تاکید کرد و افزود: 156 هزار نفر ساعت در چند سال اخیر دوره‌های به بافی برگزار کرده‌ایم که بر این اساس کارشناسان فرش با حضور در جمع قالیبافان آنها را آموزش می‌دادند.
اسکندری اعلام کرد: این آموزش‌ها از سوی تشکل‌های فرش و متخصصان سازمان بازرگانی آذربایجان غربی انجام می‌شود.
وی با اشاره به ثبت ملی دو برند فرش افشار تکاب و ریز ماهی خوی خاطرنشان کرد: در تلاش برای ثبت بین‌المللی این دو نوع فرش به نام آذربایجان غربی هستیم و در این راستا اقدامات لازم در دست پیگیری است.
این مسئول با اشاره به اینکه تکاب خاستگاه فرش افشار است،‌ گفت: راه‌اندازی خانه فرش در این شهر می‌تواند ظرفیت‌های این شهر را بیش از پیش نشان دهد.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی برگزاری جشنواره‌های مختلف فرش را از دیگر اقدامات موثر در راستای معرفی این هنر در آذربایجان غربی برشمرد و اظهار داشت: بر این اساس در دو سال گذشته چهار جشنواره فرش دستباف در استان برگزار شده است و در تلاش هستیم این روند را ادامه دهیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول