اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

40 درصد جمعیت کشور زیرپوشش تامین اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 40 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

40 درصد جمعیت کشور زیرپوشش تامین اجتماعی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحمت‌الله حافظی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اداره کل تامین اجتماعی کردستان در سنندج اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی در سه بخش بیمه‌ای، درمان و اقتصادی با این بیمه شدگان خدمات ارائه می‌‌دهد.
وی با بیان اینکه خدمات این سازمان در حوزه درمان در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش مستقیم 70 بیمارستان و 280 درمانگاه و پلی‌کلینیک در کشور به صورت رایگان به افراد زیرپوشش تامین اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند.
به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خدمات غیرمستقیم این سازمان هم توسط 47 هزار مرکز طرف قرارداد، در قالب 800 بیمارستان، پزشکان، داروخانه‌ها و غیره به بیمه شدگان در سراسر کشور خدمات درمانی مختلف ارائه می‌دهند.
به گفته وی، در حوزه اقتصادی، شرکت سرمایه‌گذاری شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر در 10 مجموعه اقتصادی کشور در بخش‌های مختلفی همچون دارو، سیمان و پتروشیمی فعالیت می‌کند.
وی از رشد شستا سازمان در زمینه وصولیات خبرداد و افزود: وصولیات سازمان در زمانی که تیم جدید کار خود را آغاز کرد، حدود 980 میلیارد تومان و هزینه‌ نیز یک هزار و 400 میلیارد تومان در ماه بود که چیزی حدود 430 میلیارد تومان موازنه منفی داشتیم.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران میزان وصولیات شستا رشد بسیار خوبی دارد تا جایی که در ماه گذشته یک هزار و 498 میلیارد تومان وصولیات داشته است.

1.5 میلیون نفر در کشور بازنشسته تامین اجتماعی هستند
حافظی همچنین از وجود یک میلیون 500 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی در سراسر کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: ماهانه یک هزار و 100 میلیارد تومان به حساب بازنشستگان زیرپوشش این سازمان واریز می‌شود.
وی به پرداخت بیمه بیکاری به افراد زیرپوشش سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به سنوات و حق بیمه پرداخت شده از سوی بیمه‌شدگان از شش ماه تا 50 ماه به آنان بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد که در این راستا ماهانه 70 تا 80 میلیارد تومان دیگر بابت بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه از استان کردستان به عنوان استانی شهیدپرور و فرهنگی نام برد و افزود: این استان دارای استعدادها و توانایی‌های بسیار خوبی به ویژه از نظر نیروی انسانی توانمند است.
حافظی خاطرنشان کرد: امیدواریم کردستان با توجه به مساعدت‌های دولت و تلاش مسئولان و مردم این استان هرچه سریع‌تر پله‌های ترقی را بپیماید.
وی هدف از این سفر را دیدار و ایجاد ارتباط مستقیم با شرکای تامین اجتماعی در استان عنوان کرد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار کردستان به منظور پیگیری و مطالبات، امام جمعه سنندج، دیدار با شورای اسلامی کار، اتاق بازرگانی، اصحاب رسانه و رفع مشکلات موجود در حوزه تامین اجتماعی استان از دیگر برنامه‌های این سفر چند روزه به استان کردستان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول