اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خبر داد:

بدهی 50میلیارد تومانی تامین اجتماعی و خدمات درمانی به علوم پزشکی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: تا پایان شهریور ماه امسال بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی 50 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدهکار شده‌اند، اما مطالبات این دانشگاه را پرداخت نکرده‌اند.

بدهی 50میلیارد تومانی تامین اجتماعی و خدمات درمانی به علوم پزشکی اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه موضوع رفاه و تامین اجتماعی بحث فراگیری است، اظهار داشت: باید از یک‌سری از مسائلی که بار زیادی را بر دوش کشور و دولت تحمیل می کند، پیشگیری شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر معلولیت‌ها بر اثر سانحه تصادف به وجود می‌آید، افزود: در تصادفات عمده آمار مرگ و میر را بیان می‌کنند در حالی که آمار معلولیت‌ها بیان نمی‌شود و این در شرایطی است که معلولان با مشکلات زیادی همچون توانمندسازی، اشتغال، هزینه‌های درمانی و روحی و روانی روبه رو هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: باید روی توانمندسازی معلولیت‌های افراد کار شود و آنها را در هدفگذاری‌ها در سند راهبردی رفاه و تامین اجتماعی استان باید دید.
وی اضافه کرد: به همان میزان که افزایش طول عمر و کمیت افراد برای بخش‌های مختلف مهم است باید عرض عمر و کیفیت زندگی آنها نیز مهم باشد.
شیرانی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با مشکلات فراوانی در بحث بیمه روبه رو است، تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه بحث بیمه ایرانیان مطرح بوده که هنوز جامه عمل به آن پوشانده نشده و کارآیی مورد انتظار را ندارد.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی باید ماهانه 6 میلیارد تومان به دانشگاه بپردازد که با گذشت 7 ماه از سال 90 تاکنون هیچ مبلغی به دانشگاه واریز نشده و ما 42 میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلبکار هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده و نیز سطح‌بندی خدمات در اصفهان تاکنون اجرایی نشده است، بیان کرد: در کشورهای پیشرفته با اینکه ده‌ها برابر بیشتر از تولید ناخالص هزینه سلامت دارند اما اجازه نمی‌دهند در این حوزه پرت منابع داشته باشند در حالی که در ایران به دلیل اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع حجم بسیار زیادی از سی تی اسکن‌ها و داروهای شیمیایی در خانه‌های ما موجود است و به این میلیاردها تومان از سرمایه کشور در خانه‌های ما بدون استفاده رها شده است.
وی تاکید کرد: باید سیاستگذاری‌ها به سمتی هدایت شود تا همه مردم به نظام ارجاع و پزشک خانواده ایمان بیاورند.
شیرانی با تاکید بر اینکه باید مباحث آموزشی در سند راهبردی رفاه و تامین اجتماعی پر رنگ‌تر دیده شود، گفت: جای مهارت‌های زندگی در دروس آموزشی ما در مدارس خالی است بنابراین باید صدا و سیما و آموزش و پرورش حضور پر رنگ‌تری در این زمینه داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول