اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد:

ترویج فرهنگ مطالعه به موازات توسعه امکانات

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: به موازات توسعه تجهیزات و امکانات کتابخانه‌های استان، فرهنگ مطالعه نیز باید در استان ترویج یابد.

ترویج فرهنگ مطالعه به موازات توسعه امکانات
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور چهارشنبه شب در مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه فاطمه زهرا(س)، با اشاره به جلوه‌های شور و شوق مردم قم در استقبال از مقام معظم معظم رهبری، 27 مهر ماه را روزی به یادماندنی و برگ زرینی در تاریخ قم دانست و اظهار کرد: ورود مقام معظم رهبری در اذهان همه مردم قم ماندگار بوده و آثار و برکات فراوان ملی و فراملی را برای این خطه به همراه داشته است.
وی ادامه داد: علاوه بر برکات و آثار گسترده و ارزشمند معنوی سفر مقام معظم رهبری، پیش‌‌بینی اجرای 320 پروژه و اختصاص بیش از هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به استان بخش کوچکی از برکات این سفر به یادماندنی بود.
استاندار قم با اشاره به استقبال گسترده مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری، شور و شوق مردم را نشان‌دهنده علاقه آنها به نظام اسلامی و پیوند ناگسستنی با ولایت فقیه دانست و افزود: عمق علاقه مردم به رهبری توطئه دشمنان را نابود ساخت و اقتدار ایران اسلامی را افزایش داد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه والای قم گفت: وجود ظرفیت‌هایی چون حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌های مراجع و علما در قم، اهمیت توجه بیشتر به این ظرفیت‌ها و زمینه‌سازی برای اقدامات گسترده فرهنگی را بیشتر می‌کند.
موسی‌پور با اشاره به سرانه مطالعه در استان قم، ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را امری ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: با احداث کتابخانه‌ها و تجهیز امکانات استان باید شاهد توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان باشیم.
وی افزود: با توجه به آمارهای موجود سرانه مطالعه استان از سرانه کشوری بالاتر بوده و این نشان دهنده اهتمام مردم قم به امر مطالعه و کتابخوانی است اما متناسب با جایگاه و شان قم باید این مطالعه و کتابخوانی در قم افزایش یابد.
وی بر اهتمام ویژه مسئولان استان بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در قم تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر اعتبارات ویژه ای نسبت به پروژه‌های فرهنگی در قم اختصاص یافته که احداث کتابخانه در شهرک فاطمیه، منطقه نوبهار و شهرک پردیسان از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.
استاندار قم با اشاره به اختصاص اعتبارات فرهنگی مناسب به بخش‌های استان خاطرنشان کرد: در امر تامین و تجهیز امکانات کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی به بخش‌های استان اختصاص یافته و در آینده نزدیک شاهد افزایش چشم‌گیر سرانه مطالعه در استان خواهیم بود.
موسی‌پور با تاکید بر توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به موازات توسعه امکانات و تجیهزات در استان، گفت: باید اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان صورت گیرد.
‌کتابخانه حضرت فاطمه الزهرا(س) از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم با زیربنای بیش از 2 هزار مترمربع در پنج طبقه در منطقه شاه ابراهیم و با 20 میلیارد ریال اعتبار طی دو سال احداث می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول