اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

سرانه مطالعه در قزوین بالاتر از سایر استان‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: استان قزوین بیشترین عضو کتابخانه را دارد که نشان دهنده سرانه بالای مطالعه در این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور است.

سرانه مطالعه در قزوین بالاتر از سایر استان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه حکایت از چند موضوع دارد نخست اینکه مردم استان با عمق فرهنگی زیاد و نخبگان و فرهیختگان نام آشنا در سطح کشور و استان به دنبال تعمیق این موضوع فرهنگی هستند.
وی ادامه داد: استان قزوین بیشترین عضو کتابخانه را دارد که نشان دهنده سرانه بالای مطالعه در این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور است و تاکنون مردم استان قزوین از کتاب و کتابخوانی بیشتر از دیگر استان‌ها اقبال کردند و این اقبال عمومی مسئولان استان را تشویق می‌کند تا بساط نمایشگاه کتاب را گسترده‌تر و با محتواتر نسبت به گذشته بگسترانند.
استاندار قزوین اضافه کرد: خوشبختانه با فضایی که در استان ایجاد شده و مطالبه‌ای عمومی که مردم دارند به سمتی حرکت می‌کنند از ظلمات و وهم به مدد کتاب خارج شوند؛ کتاب بهترین راهنما و چراغ است که می‌تواند در این مسیر نورافکنی کند.
وی عنوان کرد: تربیت جوانان خوب و مردم فهیم و فرهیخته استان حاصل کتاب، مراکز علمی گسترده و علمای برجسته و نخبگان به نامی است که در استان وجود دارند.
عجم با اشاره به نقش روشنگرانه کتاب توضیح داد: یکی از ابزار و اسبابی که می‌تواند به خروج از ظلمات کمک کند، کتاب است و بیشترین تأثیر را به دلیل همنشینی بدون هزینه‌ با مخاطب خود دارد.
استاندار قزوین یادآور شد: این نمایشگاه با همت مسئولان استان به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد خلق شده است و ان‌شاالله گسترده‌تر و مستمرتر در سطح استان برگزاری این نمایشگاه را داشته و مردم شهرستان‌ها نیز از این موهبت برخوردار شوند.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: کتاب مظهر هویت فرهنگی هر جامعه است و هرچه کتاب در جامعه نفوذ داشته و مردم با آن انس داشته باشند، نشان دهنده عمق نفوذ مسائل فرهنگی و معرفتی برای مردم جامعه است.
محمد حسین شفیعی‌ها با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه کتاب افزود: نمایشگاه کتاب شور کتابخوانی را در بین مردم استان دامن زد و استقبال مردم موجب خوشحالی برگزارکنندگان شد و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این نمایشگاه سابقه فرهنگی این استان را اثبات می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب در قزوین در زمان خوبی نیز برگزار شد و مورد استقبال مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفت و 540 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب قزوین ثبت نام کرده بودند که ولی چون فضا محدود بود 330 ناشر در 200 غرفه حضور یافتند و بهترین آثار و محصولات خود را عرضه کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: این شور و هیجان و استقبال گسترده مردم، مسئولیت دست‌اندرکاران از جمله اداره کل ارشاد، استانداری و سایر دستگاه‌ها را سنگین‌تر می‌کند و این بار باید نمایشگاه بزرگتری را داشته باشیم و همچنین می‌کوشیم این نمایشگاه را در اندازه کوچک در تمام شهرستان‌ها برگزار کنیم و حداقل در هر شهرستان در سال یکبار برگزاری نمایشگاه کتاب صورت گیرد.
 وی تأکید کرد: هر چه فضا را برای مردم مهیا کنیم زمینه‌های عمق فرهنگی در جامعه رشد یافته و تهاجمات فرهنگی برای تخریب فرهنگ اثرات کمتری در جامعه خواهد داشت و از ویژگی‌های برجسته نمایشگاه حضور دانش‌آموزان بود که هر روز تعداد زیادی از این نمایشگاه بازدید ‌کردند.
شفیعی‌ها با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در سنین پایین افزود: اگر از سنین پایین افراد را عادت به مطالعه کتاب دهیم و کتاب را دوست خود بدانند و توجه داشته باشند که کتاب غذای روح انسان است این چنین جامعه‌ای نمی‌تواند مورد تهاجم دشمن قرار گیرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول