اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

تمام دستگاه‌ها برای تحقق نهضت مطالعه مفید مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی بر مشارکت تمام دستگاه‌ها برای تحقق نهضت مطالعه مفید تاکید کرد و گفت: نهضت مطالعه مفید از رهنمودهای مقام معظم رهبری در نظام اسلامی بوده است.

تمام دستگاه‌ها برای تحقق نهضت مطالعه مفید مشارکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در دومین نشست کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی اظهار داشت: البته برای تحقق این برنامه‌ها دستگاه‌هایی چون اداره کل کتابخانه‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌ها و صدا و سیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی نقش برجسته‌تری دارند.
وی با بیان اینکه اثرات کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بالا است، افزود: تمام امکانات مورد نیاز برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان فراهم شده تا نهضت مطالعه مفید بیش از پیش تحقق یابد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: البته تمام مسائل در حوزه کتاب‌خوانی صرفاً فضا نیست و باید فرهنگ مطالعه در جامعه و استفاده از اوقات فراغت برای امر کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود.
وی همچنین سهم بسیج را در امر کتاب و کتاب‌خوانی مهم برشمرد و گفت: کتاب‌خوانی در اولویت برنامه‌های استان قرار داشته و این دغدغه مسئولان نظام باید با برنامه‌ریزی مدیریت شود.
شفقت در عین حال مردم خراسان شمالی را در استقبال از برنامه‌های فرهنگی پیشتاز عنوان کرد و افزود: شاخص‌های فرهنگی نظیر استقبال از نمایشگاه‌ها و خرید کتاب در استان نسبت به استان‌های مشابه بالا است.
وی افزایش آمار کتاب‌خوانی در استان طی امسال در مقایسه با سال قبل را نشان دهنده علاقه‌مندی مردم این استان به این فرهنگ عنوان کرد.
استاندار خراسان شمالی همچنین تحقق برنامه‌های ساخت کتابخانه‌های روستایی در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعداد زیادی از این کتابخانه‌ها اجرایی شده و در پنج روستای باقیمانده که زمین‌های مورد نیاز از سوی شوراهای اسلامی روستاها تأمین شود.
وی با اشاره به اینکه تسریع در تأمین این زمین‌ها توسط شوراهای اسلامی و نیکوکاران ضرورت دارد، افزود: در صورت عدم تأمین زمین، سهمیه کتابخانه این روستاها به سایر روستاهای متقاضی واگذار خواهد شد.
شفقت همچنین اجرای این کتابخانه‌ها توسط دهیاری‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این اقدام علاوه بر آنکه قیمت تمام شده پروژه را کاهش داده، به اشتغال‌زایی جوانان در روستا نیز کمک کرده که در این راستا ساخت خانه‌های عالم نیز به دهیاری‌های استان واگذار شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز با اشاره به ارتقای شاخص‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: تعداد کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی در نیمه نخست سال گذشته صرفاً 26 کتابخانه بوده که اکنون به 63 کتابخانه نهادی و مشارکتی افزایش یافته است.
علی رحیمی افزود: همچنین تعداد اعضای کتابخانه‌های خراسان شمالی از 227 هزار و 514 جلد به 439 هزار و 548 جلد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان اکنون به ازای هر 100 نفر به 52 جلد رسیده است.
رحیمی تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی این استان در نیمه نخست سال گذشته را 27 جلد عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از امکانات 600 هزار جلد کتاب دیجیتالی برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: این تعداد تا پایان امسال از یک‌میلیون جلد کتاب دیجیتالی فراتر خواهد رفت.
دومین نشست نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی با حضور اعضا در دفتر استاندار خراسان شمالی برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول