اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

مطالعه پراکنده نظم فکری را به هم می‌زند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: مطالعه پراکنده کتاب در موضوعات مختلف ساختار و نظم فکری انسان را به هم می‌زند.

مطالعه پراکنده نظم فکری را به هم می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد مغز انسان را همانند یک کتابخانه‌ای توصیف کرد که باید صحیح چیده شود، اظهار داشت: مطالعه پراکنده کتاب در موضوعات مختلف ساختار و نظم فکری انسان را به هم می‌زند.
وی با تاکید بر نظم در مطالعه افزود: بعضی از افراد جامعه ما نحوه مطالعه صحیح را نمی‌دانند و کتابداران ما باید کتابخوانان خوبی باشند تا بتوانند مراجعان را با نحوه صحیح مطالعه و سیر مطالعاتی کتاب‌های مفید آشنا کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان بیان کرد: برقراری نظم ظاهری کتابخانه‌ها، از وظایف مهم کتابداران در جذب مردم به کتابخانه‌ها است.
وی با بیان اینکه با روی کار آمدن وسایل نوین با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، هنوز هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد، اظهار داشت: انسان با مطالعه کتاب نکات آموزنده بسیاری را فرا می‌گیرد.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به آیاتی که خداوند در آن به قلم و مرکب قسم یاد می‌کند، تصریح کرد: در هر کجای قران که خداوند متعال به موضوعی قسم یاد می‌کند به جهت بیان اهمیت و جلب توجه مردم به آن موضوع است.
وی تاکید کرد: به کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها توصیه می‌کنیم که هیچ گاه از مطالعه غافل نشوند که اگر غفلت کنند بزرگ‌ترین ظلم را به خود انجام داده‌اند.
امام جمعه شهر اصفهان بر پالایش کتاب‌های نامناسب برای اقشار جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: انسان موجودی دو بعدی است که بعد انسانی و ملکوتی او از راه چشم و گوش تغذیه می‌شود.
وی مطالعه را بهترین راه تغذیه بعد ملکوتی انسان دانست و اضافه کرد: کتابداران باید نسبت به آنچه در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند در روز قیامت جوابگو باشند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول