اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 300 نوع گیاه دارویی بومی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حدود یک هزار و 700 گونه از گیاهان شناسایی شده در کشور مختص این استان است که 300 نوع از این گیاهان بومی دارای خواص دارویی است.

چهارمحال و بختیاری 300 نوع گیاه دارویی بومی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی عصر امروز در نخستین کنگره داروهای گیاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، اظهار داشت: ایران با برخورداری از یک پیشینه تاریخی و کهن در زمینه طب سنتی یکی از کشورهای منحصر به‌فرد جهان در زمینه تنوع اکولوژی و زیستی است.
وی با بیان اینکه کشور ایران زیستگاه بیش از 7 هزار و 500 گونه گیاهی است، گفت: حدود 10 تا 15 درصد گونه‌‎های گیاهی کشور دارای خواص دارویی است که از توان بسیار بالایی به‎منظور تولید، فرآوری و تجارت برخوردار هستند.
نیازی خاطرنشان کرد: از مجموع 7 هزار و 500 گونه گیاهی در ایران در حدود یک هزار و 700 گونه گیاهی مختص استان چهارمحال و بختیاری است که افزون بر 300 نوع این گیاهان دارای خواص دارویی است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان از پتانسیل بسیار خوبی در حوزه گیاهان دارویی دارد، گفت: این در حالیست که به‌علت عدم مدیریت صحیح بخشی از این ظرفیت در حال انقراض و نابودی است.
وی تصریح کرد: برهمین اساس با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در راستای بهره‌‌وری مطلوب از این توانمندی‌‎ها، ایجاد یک سازگاری یکپارچه بین بخش‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع دارویی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی، اجرایی و بازرگانی می‎تواند تحولی در صنعت گیاهان دارویی ایجاد کند.
نیازی سهم این استان را در زراعت گیاهان دارویی افزون بر پنج هکتار عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای 85 هزار هکتار اراضی زراعی آبی است و از سویی دیگر افزون بر 10  درصد بارش کشور در این استان ثبت شده است هنوز نتوانسته‌ایم این صنعت را آنطور که شایسته است در این استان گسترش و توسعه دهیم.
نخستین کنگره داروهای گیاهی امروز با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران با محور به‌نژادی، به زراعی، اکولوژی و گیاه‌شناسی گیاهان دارویی و معطر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول