اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:

قدرت ورزش مازندران در صحنه‌های جهانی افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: قدرت ورزش مازندران در صحنه‌های بین المللی و جهانی بلامنازع است.

قدرت ورزش مازندران در صحنه‌های جهانی افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امیر پریچهره عصر امروز در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان ورزشی که از سوی شهرداری و شورای شهر ساری صورت گرفت با بیان اینکه مهرماه سال جاری برای ورزش مازندران پرمهر بود، اظهار داشت: 23 مدال آسیایی و جهانی ره‌آورد ورزشکاران مازنی در رشته های مختلف رقابت های بین المللی در مهرماه امسال بوده است.
وی با اشاره به اینکه میزان مدال آوری ورزشکاران مازندرانی به نسبت سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است افزود: حمایت‌هایی که از سوی مسئولان به ورزشکاران رشته‌های مختلف صورت می‌گیرد فضای انگیزه را برای رقابت بیشتر می‌کند.
پریچهره تعداد ورزشکاران جوان و نوجوان مازندرانی را در رده‌های قهرمانی زیاد دانست و گفت: در گذشته ورزش مازندران را تنها کشتی می‌شناختند ولی با الگوگیری از این رشته ورزشی تمام ورزش‌های استان در سطح کشور و جهان سرآمد هستند.
وی ادامه داد: تعمیم الگوی کشتی در دیگر رشته‌های ورزشی موجب شد تا قدرت ورزش مازندران در صحنه‌های بین المللی و جهانی بلامنازع باشد.
این مسئول تصریح کرد: کشتی مازندران در سطح جهانی بی‌نظیر است این ادعا در حالی است که کشتی‌گیران کشورهای عراق و عمان و بسیاری از کشورهای دیگر حاضرند اردوهایشان را در مازندران برگزار کنند.
پریچهره در سخنانش به توسعه فضاهای ورزشی تاکید کرد و گفت: دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به توسعه فضاهای ورزشی در سطح کشور و استان دارد که در این بخش دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی در کنار تربیت بدنی مسئول ایجاد فضاهای ورزشی هستند.
وی با بیان اینکه مناسب‌سازی اماکن ورزشی ویژه جانبازان و معلولان در اولویت برنامه‌های تربیت بدنی قرار دارد، خاطرنشان کرد: قهرمانان پاراالمپیکی مازندران زیاد هستند به ویژه در رشته‌های تیراندازی حضور بخش بانوان چشمگیر است، چون اغلب سالن‌های تیراندازی در طبقه فوقانی سالن‌های ورزشی قرار دارند مناسب‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به این مهم که نگرش جامعه و خانواده‌ها نسبت به فعالیت‌های ورزشی فرزندان و جوانان تغییر کرده است، ادامه داد: سال‌ها زحمت پیشکسوتان و برنامه‌ریزان عرصه ورزش نتیجه داد و هم اکنون با تغییر نگرش جامعه نسبت به امر ورزش مواجه هستیم.
وی بر علمی بودن ورزش تاکید کرد و متذکر شد: اگر ورزش به صورت علمی پیش رود هیچ آسیبی به فرهنگ ورزش و ورزشکاران وارد نمی‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه جامعه‌ای ورزشی خواهد شد، که زنان ورزشکار داشته باشد، خاطرنشان کرد: تاکید رهبری بر همگانی‌شدن ورزش در کشور است و با این هدف رویکرد وزارت ورزش به حمایت از بانوان نسبت به گذشته بیشتر است و این حمایت‌ها موجب شد تا بانوان ورزشکار در عرصه‌های جهانی نام‌آور باشند.
پریچهره اظهار داشت: توانمندی‌های ورزشکاران بانوان موجب شد تا ورزش‌های همگانی تحت نظر معاونت امور ورزش بانوان هر استان قرار گیرد که این رسالت خطیر است.
انتهای پیام/ح20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول