اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

در کشور ما تنها پنج درصد مردم ورزش می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بر اساس آمارهای موجود در کشورهای پیشرفته بیش از 80 درصد مردم زیر پوشش برنامه‌های ورزش همگانی قرار دارند، این در حالی است که در کشور ما تنها پنج درصد مردم به ورزش می‌پردازند.

در کشور ما تنها پنج درصد مردم ورزش می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان اظهار داشت: سند راهبردی ورزش همگانی شهریور ماه سال گذشته در کشور رونمایی شد و این سند به دنبال این است تا سال 1404 بالغ بر 50 درصد جمعیت کشور را با شعار ایرانی سالم  و با نشاط زیر پوشش قرار دهد.
وی تصریح کرد: برای اینکه استان بتواند به اهداف این سند در شهرهای مختلف دست یابد، باید در قالب برنامه پنج ساله سند توسعه ورزش همگانی را تدوین کرده و تمام مولفه‌ها  را برای اجرا  دقیق آن در نظر گرفت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: همگانی کردن ورزش امر بسیار مهمی است که باید با تدوین این سند گام‌های ارزنده‌ای در این راستا  برداشت.
فتح‌آبادی با بیان اینکه برای تحقق اهداف سند توسعه ورزش همگانی ضروری است نقش تمامی دستگاه‌ها مشخص و در پایان هر سال کار ارزیابی صورت گیرد، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در کشورهای پیشرفته بیش از 80 درصد مردم زیر پوشش برنامه‌های ورزش همگانی قرار دارند، این در حالی است که در کشور ما تنها پنج درصد مردم به ورزش می‌پردازند.
وی با تاکید بر اینکه با توسعه ورزش هزینه‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت، گفت: توسعه ورزش در اکثر کشورها به عنوان یک امر ذاتی مورد توجه قرار گرفته است که می‌طلبد در جامعه ما نیز به این مهم توجه جدی شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: مردم کشور در برنامه‌های ورزشی تماشاگران خوبی هستند بدون اینکه خود ورزشکار باشند، ولی بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته افرادی که در دنیا در سالن‌های ورزشی حضور می‌یابند در یکی از رشته‌‌های ورزشی فعالیت جدی دارند.
فتح‌آبادی خواستار برگزاری جلسات شورای ورزش همگانی در هر دو ماه یک بار شد مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: برگزاری افزایش دو برابری تعداد ورزشکاران سازمان یافته و کسب موفقیت‌های پی در پی ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی از نتایج توجه به ورزش همگانی در استان است.
خسرو قمری اظهار داشت: بر اساس ارزیابی فدراسیون جهانی سه شهر اراک، شیراز و مشهد در توجه به ورزش همگانی جزء استان‌های برتر کشور هستند که این افتخار بزرگی برای ورزش این استان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: در بخش ورزش روستایی نیز برگزاری همایش‌‌ها و جشنواره‌های مختلف ورزشی نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته است به طوری که در حال حاضر ورزشکاران سازمان یافته در بخش ورزش روستایی به بیش از 72 هزار نفر رسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به مشکلات مالی هیئت‌های ورزشی خاطرنشان ساخت: به دلیل عدم پرداخت کمک‌های مالی به هیئت‌ها در سال جاری اکثر هیئت‌ها در آستانه تعطیلی قرار گرفته و با بحران‌های شدید مالی مواجه هستند.
قمری با تقدیر از شهرداری‌های استان برای نصب دستگاه‌های ورزشی در سطح پارک‌ها گفت: نصب این دستگاه‌ها در یک فضای محدود به صلاح نیست که می‌طلبد شهرداری‌ها نصب این دستگاه‌ها را بر اساس کار کارشناسی شده انجام دهند.
وی همچنین از برنامه‌ریزی به منظور توسعه ورزش دوچرخه‌سواری در اداره کل ورزش خبر داد و بیان داشت: اختصاص مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در سطح شهرهای استان به ویژه شهر اراک از نیازهای ضروری است که برنامه‌‌ریزی در این راستا آغاز شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول