اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

ثبت 6 اثر فرهنگی گلستان در فهرست آثار ملی کشور

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: شش اثر ناملموس میراث فرهنگی گلستان، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ثبت 6 اثر فرهنگی گلستان در فهرست آثار ملی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حمید عمرانی‎رکاوندی اظهار داشت: با رعایت مقررات آیین نامه اجرایی، شش اثر فرهنگی ناملموس استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور (فهرست نمونه و در خطر) به ثبت رسیده و شماره ثبت دریافت کرد.
وی به این آثار اشاره داشت و تصریح کرد: موسیقی مقامی ترکمن، مراسم آق قویون ترکمن، رقص خنجر ترکمن، آیین پرخوانی ترکمن، مولودی‎خوانی ترکمن، پوشاک و پایپوش ترکمن از آثار ناملموس ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور هستند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در اجرای ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‎المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی و دراجرای ماده 12 کنوانسیون فوق و مواد دو و سه آیین‎نامه اجرایی قانون مذکور، آثار فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و هرگونه اقدام که منجر به حفظ و احیا این آثار شد، مورد تاکید است.
عمرانی‎رکاوندی یادآور شد: فرش ترکمن و پوستین‎دوزی نیز از دیگر آثار ناملموس میراث فرهنگی این استان است که مورد تایید هستند و در آینده شماره ثبت دریافت خواهند کرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ابراز امیدواری کرد با ثبت آثار معنوی و ناملموس فرهنگی این استان و معرفی هر چه بهتر این آثار، گام‎های ارزنده‎ای برای حفظ این مواریث فرهنگی برداشته شود.  
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول