اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره کودک و میراث فرهنگی شیراز تاکید شد؛

حفاظت از میراث فرهنگی توسط کودکان

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی کودک جشنوراه کودک و میراث فرهنگی به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در شیراز برگزار و بر حفاظت از میراث فرهنگی توسط کودکان تاکید شد.

حفاظت از میراث فرهنگی توسط کودکان
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: حفاظت از میراث فرهنگی باید با آموزش کودکان در مدارس و خانواده‌ها آغاز شود.
محمدرضا برزگر افزود: تحقیقات نشان داده است که آموزش به کودکان می‌تواند تاثیر بسزایی در حفاظت و آشنایی آنان با میراث فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: پژوهشگاه میراث فرهنگی برای نهادینه کردن این موضوع آمادگی‌های لازم را دارد و می‌توانیم در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری و تعامل داشته باشیم.
برزگر بیان کرد: بر این اصول نیز معتقد هستیم که آموزش کودکان برای آشنایی، حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی توسط آموزش و پرورش امری ضروری است.
به گزارش فارس از شیراز، این جشنوراه با هدف آشنایی کودکان با بازی‌ها، نمایش‌های گروهی و آئین‌های نمایشی ایرانی به عنوان الگوهای کهن ملی و میراث گذشتگان در ارگ کریم‌خانی شیراز برگزار شده است.
در این جشنواره همچنین با اجرای نمایش‌های سنتی آئینی، کودکان با بازی‌های محلی، آثار، بناها و مجموعه‌های تاریخی باستانی و نحوه حفاظت از آن‌ها آشنا می‌شوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول