اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نکا:

77درصد مدارس نکا تک‌شیفت شدند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا گفت: 77 درصد مدارس نکا تک شیفته‌اند.

77درصد مدارس نکا تک‌شیفت شدند
اصغر کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: تک شیفته کردن مدارس در دستور کار آموزش و پرورش کشور است و ما در این شهرستان با وجود مشکلات فراوان تا حد بسیار زیادی در این باره موفق بوده‌ایم.
وی بیان داشت: در تک شیفته شدن مدارس از  65 درصد سال گذشته اکنون به 77درصد رسیده‌ایم که شاخص قابل توجهی در این رابطه است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا عنوان کرد: با تک نوبته شدن مدارس، مربیان و دانش‌آموزان با فراغ خاطر بیشتری به برنامه‌های درسی و پرورشی پرداخته و فوق برنامه‌ها بیشتر می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش نکا تصریح کرد:  در این نوع مدارس، علاوه بر اینکه در شیفت قبل از ظهر فعالیت آموزشی به نحو احسن انجام می‌گیرد، افزایش فضا و زمان و گسترش فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه از جمله مزیت‌های تک شیفته شدن مدارس است.
وی با اشاره به توجه تربیت در کنار تعلیم و آموزش یادآور شد: وجود دانش‌آموزان درس‌خوان با تربیت اسلامی نیاز جامعه امروز است که باید در این راستا، علاوه بر آموزش به پرورش و تعالی روح  و جان دانش‌آموزان توجه شود.
کارگر اضافه کرد: در همین راستا و برای تعالی روح دانش‌آموزان و توجه به امور دینی و اسلامی، گسترش مدارس قرآنی از 20 مدرسه به 40 مدرسه در سال جاری از جمله تاکیدهای ما بوده که عملیاتی شده و دانش‌آموزان در این مدارس به فراگیری علوم دینی مشغول هستند.
وی ماهیت مدارس قرآنی را در تربیت نیروی قرآنی دانست و افزود: فرزندان ما به‌عنوان یک مسلمان باید برای تعالیم قرآن در صدر باشند و مدارس قرآنی مهم‌ترین عامل در نهادینه کردن قرآن و تعالیم اسلامی در بین دانش‌آموزان است.
کارگر تصریح کرد: این مدارس با هدف تربیت نیروهای متخصص قرآنی، مهجوریت‌زدایی قرآن و وارد کردن آن به بطن زندگی مردم، گسترش تحقیقات قرآنی و... راه‌اندازی شده و امیدواریم با تلاش همه جانبه موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.
این مسئول در ادامه تشریح برخی از عملکردهای خود در سال جاری گفت: تشکیل و استقرار پنج مجتمع روستایی و هفت مجتمع شهری که با این احتساب، تعداد مجتمع‌های آموزشی در شهرستان نکا با احتساب هشت مجتمع سال قبل به 20 مجتمع رسیده است از جمله عملکردهای ما در این مدت بوده است.
وی تجمیع مدارس را از جمله موفقیت‌های نظام آموزش و پرورش دانست و متذکر شد: این تجمیع با هماهنگی انجام شده برای افزایش بهره‌وری در دانش‌آموزان و استفاده مناسب از فضای مدارس، طرح تجمیع در شهرستان اجرایی شد.
کارگر اذعان داشت: آموزش و پرورش شهرستان نکا در حال حاضر با دارا بودن  205 آموزشگاه ،941  کلاس درس و 18 هزار و 345  دانش آموز، رتبه هفتم استان را از نظر جمعیت دانش‌آموزی داراست.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول