اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول پنج ‌سال گذشته؛

هر ماه یک مدرسه در شهر ری ساخته شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ری با اشاره به ساخت 60 مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در شهرستان ری گفت: در مدت پنج سال اخیر ماهانه یک مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در شهرستان ری احداث شده است.

هر ماه یک مدرسه در شهر ری ساخته شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه سه‌شنبه جعفر فرجی در چهارمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری که در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به بی‌نهایت بودن اجر و مزد خیران گفت: برخی افراد با پایان عمرشان کارها و اعمال آنها خاتمه می‌یابد اما بعضی اعمال افراد همچون فرزند صالح، صدقه جاریه و ... سبب می‌شود بعد از پایان عمر برخی از افراد باز هم خیرات به اجر و ثواب به آنها می‌رسد.
فرماندار شهرستان ری افزود: خیران مدرسه ساز نیز از جمله افرادی هستند که بعد از پایان عمرشان همچنان اجر و پاداش به آنها می‌رسد.
فرجی تاکید کرد: برخی افراد با پایان عمر، پرونده زندگیشان بسته می شود اما برخی کارها موجب ماندگاری و زنده ماندن نام فرد در یادها و خاطرها می شود که یکی از این کارها کمک به دانش آموزان و ساخت مدرسه است.
وی در ادامه عنوان کرد: این اعمال و رفتار سبب می‌شود در نسل آینده ما نیز تاثیر فراوانی بگذارد چراکه هر عملی تا نسل‌ها بعد اثرات خود را می‌گذارد.
فرجی اخلاص در عمل را بزرگترین مولفه حرکت خیران مدرسه ساز عنوان کرد و گفت: اخلاص در عمل سبب ماندگاری اعمال و اثربخشی ان در جامعه می‌شود.
فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه امروز در دنیا نام ایران با آزادی، پاکی، ایمان، عزت و عشق به انسان‌ها مترادف است، تاکید کرد: امروز نام ایران فقط نام یک جغرافیا و قوم نیست، بلکه نام ایران نام یک مکتب زندگی و تعالی آفرین است.
وی در ادامه عنوان کرد: ایران را باید بر پایه اصل علم، عشق و امید، آباد و شکوفا کرد و ساختن ایران فقط ساختن یک کشور نیست بلکه در اهتزاز نگه داشتن پرچم عدالت، یگانه‌پرستی و عشق به انسان‌هاست.
فرماندار شهرستان ری تصریح کرد: کاری که خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌دهند از سه عنصر علم، عشق و امید برخوردار است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری نیز در این مراسم طی سخنانی تاکید کرد: شهرستان ری با چهار ناحیه آموزش و پرورش دارای 475 مدرسه و 106 هزار و 31 دانش آموز است و با توجه رشد 6/1 درصدی جمعیت شهرستان، این منطقه به 55 مدرسه دیگر نیاز دارد. 
هادی موجانی مدرسه سازی را بزرگترین خدمت دانست و گفت: با این کار هم انفاق و هم به فرهنگ مردم کشور کمک می شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری با اشاره به تخریب و بازسازی 56 مدرسه شهرستان ری گفت: علاوه بر بازسازی این تعداد واحد آموزشی، مدارسی در سطح شهرستان ری با قدمت بالای 40 سال هنوز وجود دارد که نیاز به بازسازی و بهسازی دارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول