اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

رابطه اولیا با مدرسه نباید محوریت پول داشته باشد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ نباید رابطه والدین با مدرسه بر اساس معیارهای مادی و پول بنا شود چرا که برقراری این رابطه مخرب است.

رابطه اولیا با مدرسه نباید محوریت پول داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید خالق‌خواه پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در پژوهشکده بابا صفری اردبیل اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان تشکلی غیر‌دولتی و غیر‌انتفاعی است که باید با محوریت برقراری ارتباط نزدیک پدر و مادر با مدرسه و نحوه تحصیل فرزندان برقرار باشد.
وی با یادآوری این که این تعامل و همکاری باید همه جانبه و به شکل حقیقی و دور از هرگونه نگرش سوء و ارائه آمار غلط باشد گفت: نباید خانواده‌ها ادعا کنند که با دادن شهریه تحصیل فرزندان تربیت آن را بر عهده مدارس گذاشته و دیگر در این زمینه هیچ احساس مسئولیتی ندارند در حالی که اصل مسئولیت از همین جا آغاز می‌شود و باید والدین مراقبت کنند تا از نحوه آموزش و تربیت روز‌افزون فرزندان خود آگاهی داشته باشند.
این کارشناس علوم تربیتی خاطرنشان کرد: ‌این شایسته نیست که اولیای دانش‌آموزان حتی در طول 9 ماه سال تحصیلی یک بار نیز به مدرسه نیایند و حتی در مورد تربیت، سلامت و بهداشت فرزندان خود که جگر‌گوشه‌های آنها هستند نظارتی نداشته و مراقبت و مسئولیتی از معلمان و مربیان نخواهند.
خالق‌خواه بیان داشت: بر خلاف دیدگاه‌های غلط نسبت به دعوت اولیا به مدرسه برای گرفتن پول در کشورمان امروز نظام آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده است که کارکرد صحیح مدرسه را خانواده تکمیل می‌کند و کارکرد خانواده را در تربیت فرزندان مربیان و معلمان در مدرسه تکامل می‌دهند.
وی هدف از شکل‌گیری انجمن اولیا و مربیان را ایجاد یک رابطه عاطفی، قلبی با احساس مسئولیت برای تربیت نسل آینده توصیف کرد و افزود: حتی در بسیاری از کشورها برای والدین اتاق‌هایی تعریف و تعبیه شده است تا با شیوه‌های جدید از تحصیل و تربیت فرزندان خود آگاهی کسب کرده و حتی مستقیم بر آن نظارت کنند.
این استاد دانشگاه اولیای پرسشگر را در تقویت رفتار و تربیت صحیح فرزندان پدر و مادر موفق توصیف و تصریح کرد: اولیای ما باید در تعمیر و تجهیز مدارس، رنگ‌آمیزی آن، چینش صندلی‌ها، نحوه حضور و شکل‌گیری کلاس‌ها نظارت و دخالت مستقیم داشته باشد اما نباید این مسئله را به معنای دخالت در امر تدریس و کار معلمان دانست.
خالق‌خواه بیان داشت: کمک کردن تنها در پول خلاصه نمی‌شود بلکه ما امروز در مدارس خود به کمک فکری، تعقل و هم‌اندیشی تربیتی نیاز داریم چرا که تنها پول گرفتن از اولیا کارساز نیست بلکه این مسئله خود آفتی بزرگ است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پژوهشگر صدا و سیمای مرکز اردبیل در ادامه سخنان خود عامل بسیاری از افسردگی‌ها، عدم رغبت دانش‌آموزان به تحصیل و رفع نشدن بسیاری از موانع را تقویت نشدن ارتباط معلمان، مربیان و مدیران با اولیای دانش‌آموزان توصیف کرد و بیان داشت: اگر والدین نحوه رفتار، تربیت و اخلاق دخل منزل را که در یک بسته اطلاعاتی کامل وجود دارد در اختیار مدیران، معلمان و مربیان مدرسه قرار ندهند و این تعامل دو سویه و دو طرفه نباشد بسیاری از اتفاقات خوب و شایسته تربیتی در فضای آموزش و پرورش  اتفاق نمی‌افتد.
این مسئول در پایان سخنان خود از اولیای دانش‌آموزان و پدر و مادرها خواست با مشارکت جدی و تعامل خوب با مدرسه با رفع بسیاری از موانع و مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش کنند تا معلمان و مربیان را در تربیت نسلی سالم، شایسته و دارای جایگاهی متعال همراهی کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول