اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی:

اعتیاد در بین زنان بحث جدی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: امروز مواد افیونی از سنتی به سمت صنعتی موجب شده بحث اعتیاد در بین زنان به موضوعی جدی تبدیل شود.

اعتیاد در بین زنان بحث جدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، فرهاد اقطار در همایش پیشگیری از اعتیاد شهرستان جهرم اظهار داشت: بر اساس آمار سال 86 یک‌میلیون و 200 هزار نفر معتاد و 800 هزار نفر نیز معتاد تفننی در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به افزایش رو به رشد آمار زنان معتاد در کشور افزود: امروز مواد افیونی از سنتی به سمت صنعتی پیش رفته و مصرف اعتیاد در بانوان رو به رشد است.
اقطار با بیان اینکه در بهترین شرایط تنها 10 درصد از معتادان رو به پاکی می‌روند، ابراز داشت: رویکرد پیشگیری نخستین بار در دهه 80 به وسیله کشورهای آمریکایی آغاز شد که نتایج خوبی نیز در بر داشت.
وی اعتیاد را بزرگ‌ترین آسیب کشورها دانست و بیان داشت: در پیشگیری‌های نخستین باید در دوران قبل از ازدواج آموزش‌های نوین در بحث اعتیاد را به زوج‌های جوان آموخت و آن‌ها را با این خطرات آشنا کرد.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه در بیشتر جرایم، اعتیاد در یک طرف آن قرار دارد، گفت: در بیشتر سرقت‌های شهرهای بزرگ، جنایت‌ها و کودک‌آزاری‌ها یک طرف آن اعتیاد قرار دارد.
وی با اشاره به سیر نزولی سن افراد مبتلا به اعتیاد در کشور خاطرنشان کرد: رویکرد پیشگیری نخستین از تاثیر خوبی برخوردار بوده و تاثیرگذاری آموزش‌های مبارزه با اعتیاد توسط خانواده‌ها و بخش‌های غیردولتی بیشتر است.
این مسئول با بیان اینکه سالانه بیش از 4 میلیون نفر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را فرا می‌گیرند، تصریح کرد: بر اساس طرح مصوب هیئت دولت معتادانی که درمان می‌شوند می‌توانند از تسهیلات و خدمات ویژه‌ای بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول