اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

اعتیاد آسیب جدی بر نهاد خانواده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اعتیاد آسیب جدی بر نهاد خانواده وارد می‌کند و آن را از هم می‌پاشد.

اعتیاد آسیب جدی بر نهاد خانواده دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدوحید موسویان ظهر امروز در افتتاحیه نخستین مرکز اقامتی میان‌مدت (خانه آفتاب) ویژه زنان در استان خراسان رضوی اظهار داشت: این مرکز با این هدف برای درمان معتادین با تمرکز به مشارکت گروه‌های همتا و خودبار بنا شده است.
وی افزود: باید تخصصی به این امر نگاه کنیم و نکته مهمی که باید به آن تاکید داشت نقش زن در خانواده است.
موسویان بیان داشت: مادران و زنانی که به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند این ناشی از کم کاری در نقش خانواده است و نسخه‌ای است که ما از ائمه و اهل بیت نگرفته ایم و این طبیعت است که این را طلب می‌کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شاید ظاهر اعتیاد لذت بخش باشد ولی خروجی آن زندگی و خانواده را از هم می‌پاشاند.
وی تصریح کرد: در فرانسه طرح ملی اجرا کردند برای اینکه زنان به منزل بازگردند و فلسفه وجود یک زن نگهداری یک جامعه کوچک است که این جامعه کوچک را خانواده می‌نامند.
موسویان اظهار داشت: اگر این دانه‌ها و رشته‌های نقش بسته در خانواده از بین برود نهاد خانواده از هم می‌پاشد نهاد خانواده یک نهاد استوار است و باید در نگهداری این نهاد تلاش فراوان کرد.
مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: موضوع اول کشور از نظر دولت و جامعه، خانواده است و خانواده باید کار کرد خود را پیدا کند تا از کار افتاده نشود که در آخر خروجی آن سبب از هم پاشیدن خانواده می‌شود.
وی بیان داشت: تمام دختران سوم دبیرستان و مادرانشان را باید آموزش دهیم تا دچار آسیب نشوند و به سمت اعتیاد نروند.
موسویان خاطرنشان کرد: خانواده اگر کارکرد خود را از دست بدهد آسیب جدی خواهد خورد و کسی که دچار آسیب می‌شود به دنبال خود چند نفر دیگر را هم به درون این گرداب می‌کشاند.
مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: دایره اعتیاد از هفت سال گذشته خیلی خطرناک‌تر شده است و این دایره در حال وسیع‌تر شدن است.
وی اظهار داشت: بیشترین مشارکت مردمی را در خراسان داریم که برای ساخت مدرسه و مسجد هزینه می‌کنند اما باید بخشی از این هزینه‌ها را به حوزه درمان مواد مخدر چه سنتی و چه صنعتی اختصاص داد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول