اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی:

بیداری اسلامی امنیت صهیونیسم را به خطر انداخته است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: بیداری اسلامی امنیت آمریکا و صهیونیسم را به خطر انداخته و قدرت ایران را بیشتر کرده است.

بیداری اسلامی امنیت صهیونیسم را به خطر انداخته است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌محمد نائینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فرهنگ و رسانه، جنگ نرم را دارای سه ویژگی دانست و اظهار داشت: این جنگ طراحی کاملا سری و پنهانی دارد با وجود اینکه از ابزار و روش فرهنگی استفاده می‌کند،‌ اما طراحی‌ها کاملا امنیتی است.
وی بیان داشت: مدیریت کلان جنگ نرم عمدتا توسط سرویس‌های اطلاعاتی، ‌کانون تفکر و دولت‌های غربی انجام می‌شود و اتاق‌های فکر در غرب شیوه‌های مختلفی را برای چالیش جوامع بررسی و فرمول‌بندی کنند.
نائینی با اشاره به تنوع عرصه جنگ نرم عنوان کرد: عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در تمام مصادیق آن در موضوع، اقشار و موقعیت‌های جغرافیایی در نظر دارد.
وی تصریح کرد: جنگ نرم به لحاظ روش کاملا سیال و منعطف است و ابزارهای متنوعی را به کار می‌گیرد.  
نائینی ابراز داشت: در امریکا یک هزار و 200 اتاق فکر شناسنامه‌دار با عنوان‌های کانون تفکر، مراکز تحقیقاتی و ... وجود دارد که نقش قابل توجهی را در کنار رسانه‌ها ایفا می‌کنند. 
وی گفت: کانون‌های فکر و رسانه دو ظرفیت مهم و به عنوان قوه چهارم در غرب به شمار می‌آیند که اعتبارات و بودجه خاص نیز دارند.
نائینی خاطرنشان کرد: در تمام این اتاق‌های فکر نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک تهدید در نظر گرفته شده و در استراتژی امنیتی امریکا این مسئله وجود دارد و مهم‌ترین بازیگری که اهداف آنها را به خطر می‌اندازد، جمهوری اسلامی عنوان شده است.
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: بیش از 5 هزار صفحه سند در اتاق‌های فکر امریکا وجود دارد که تأثیرگذاری در انتخابات ایران را با چالش امنیتی روبه‌رو کند.
وی اظهار داشت: با وجود این همه سند برخی جنگ نرم را انکار می‌کنند و آن را به رسمیت نمی‌دانند و قطعا در غفلت هستند.
نائینی بیان داشت: زمانی که در جنگ هشت ساله ناکام ماندند، این سئوال برای آنها مطرح شد که دستاورد هشت سال جنگ برای آن‌ها و علت پیروزی ما چه بود.
وی ابراز داشت: دشمن در این جریان برد راهبردی نظام، جایگاه رهبری در بصیرت‌بخشی، نقش مردم را در برنامه‌ریزی‌های خود در نظر نگرفته بود.
نائینی عنوان کرد: برخی تهدید ایران را ماهیتی و ذاتی می‌دانند و می‌گویند باید این نظام کاملا نابود شود، برخی نیز معتقدند، ریشه تهدید ایران مربوط به رفتارهای ایران است.
وی تصریح کرد: برخی نیز ریشه تهدید ایران را در جایگاه‌های نخبه و به صورت خاص در جایگاه رهبری می‌دانند و معتقد هستند که اگر این جایگاه تضعیف شود، هویت درونی نظام نیز دچار مشکل می‌شود.
نائینی خاطرنشان کرد: برخی از کانون‌های تفکر در غرب نیز تهدید را در کانون‌های جمعیتی ایران مانند سپاه می‌دانند و تمرکز خود را روی آن قرار داده‌اند.
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: در جمع‌بندی این نگاه‌ها، راهبردهای نظامی، ارتباط دیپلماتیک، مسائل امنیتی و جنگ نرم برای مقابله با ایران به وجود می‌آید.
وی اظهار داشت: جنگ نرم بهترین راهی است که دشمن می‌تواند از آن استفاده کند، هزینه‌های پایین این روش و توزیع صدها کالا و محصول بدون پیامد سیاسی، حقوقی و روانی از مزایای این راه است.
نائینی بیان داشت: فروپاشی از درون، استحاله سیاسی، انقلاب‌های رنگی و ... از دیگر راهکارهایی است که دشمن مدنظر دارد.
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی افزود: در فروپاشی از درون یک گروه تهاجم فرهنگی وجود دارد که به عنوان مثال از مدل آندلس بهره می‌برند تا ایران را نابود کنند. 
نائینی تصریح کرد: در مدل آندلسی با ایجاد اختلاف، تفرقه، فساد اقتصادی و فساد اخلاقی در جامعه‌ای که در کنار مسیحیت بود، موجب فرو ریختن آن جامعه شد.
وی عنوان کرد: مبسوط این روش استحاله سیاسی را باید در کتاب "موج سوم دموکراسی" هان دیگ تن دید.
نائینی ابراز داشت: نحوه فروپاشی نظام‌های سیاسی از درون کپی‌برداری کامل از مدل فروپاشی شوروی است.
وی با اشاره به مدل انقلاب‌های رنگی بیان داشت: فقط یک مؤسسه مبارزه با خشونت 13 کتاب را در این زمینه منتشر کرده است.
نائینی تصریح کرد: در 31 کشور مدل انقلاب‌های رنگی طراحی و تجربه شده است تا با توجه به این مدل آن نظام سیاسی را جابه‌جا کنند.
وی افزود: 14 کشور با این مدل دولت خود را تغییر و نظام را جابه‌جا کردند.  
نائینی با اشاره به اینکه در جایی طراحی می‌شود که مخالفان نظام معتقدند و ایمان دارند، انتخابات رأی نمی‌آورد، اظهار داشت: این مدل فرآیندی دارد به طوری که قبل از انتخابات تمام ائتلاف جدی در مخالفت نظام باید وارد شود.
وی بیان داشت: قبل از انتخابات 88  جمع‌بندی اصلی کانون‌های تفکر امریکا این بود که با نظام جمهوری اسلامی ‌نمی‌شود به راحتی مقابله کرد و با جنگ نرم و اقدام نظامی این نظام فرو نمی‌ریزید و همچنین با شورش و کودتا هم نمی‌توان کاری انجام داد و تنها راهکاری که وجود دارد، بازدارندگی است.
نائینی حاشیه‌های که در انتخابات 88 تولید شد را خیانت جریان فتنه برشمرد و گفت: ایران به عنوان تهدید جدی امنیت ملی آمریکا است.
وی با بیان اینکه در ریشه‌ها، روش‌ها و طرح‌ها اختلاف نظر است، اذعان داشت: در بررسی اسناد موجود به این جمع‌بندی می‌رسیم که 70 تا 80 درصد مراکز فکری آمریکایی و سیاستمداران غربی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که راهکار اصلی فروپاشی از درون است.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها بخشی از قدرت ملی هستند، عنوان کرد: روابط اجتماعی توسعه یافته است.
نائینی ابراز داشت: قدرت تبلیغی و رسانه‌ای یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت است.
وی گفت: رسانه‌ها همچنین یکی از منابع قدرت نرم هستند و غربی‌ها در این زمینه بحث‌های فراوانی دارند تا امروز بتوانند، گروه‌های ذهنی مخاطب را کنترل کنند.
‌رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه رسانه‌ها مرزهای رسمی و سنتی را از بین بردند، تصریح کرد: امروز جامعه جهانی جدید و جامعه ارتباطی و اطلاعاتی شکل گرفته است.
نائینی بیان داشت: با قدرتی که رسانه‌ها دارند، اگر یک سوژه به نحو مطلوبی طراحی شود، بلافاصله مد‌نظر افکار عمومی قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: جنگ رسانه‌ای یکی از جلوه‌های جنگ نرم است که از ابتدای انقلاب شاهد آن بودیم.
نائینی تولید قدرت مجازی را یکی دیگر از فعالیت‌های رسانه‌ها ذکر کرد و گفت: بعد از فروپاشی شوروی، امریکایی‌ها نیازمند تهدیدات جدید بودند و تولید تهدید در دستور کار غربی‌ها قرار گرفت.
وی افزود: آن‌ها تهدید جدیدی را در فضای جدید طراحی کردند و نظریه‌پردازان نیز آن را تئوریزه کردند.
نائینی ابراز داشت: هان‌دیگ‌تن در کتاب خود یکی از چالش‌های عصر جدید را چالش اسلام عنوان کرده است که از چالش‌های بنیادگرایی اسلامی است.
وی تصریح کرد: آن‌ها 11 سپتامبر را خودشان طراحی کردند تا تولید تهدید کنند و به راحتی بتوانند، فضا را امنیتی و تهاجم خود را علیه جهان اسلام انجام دهند .
نائینی اظهار داشت: در مورد ایران نیز این موضع را اجرا کردند و بحث هسته‌ای ایران را به عنوان چالش اصلی امنیت ملی منطقه‌ای مطرح کردند.
وی گفت: امروز نیز مانند تحولات منطقه به ضرر امریکایی است، آن‌ها  دو راهبرد داشتند، یکی دموکراتیزه کردن منطقه در چارچوب طرح خاورمیانه بزرگ و دیگری اقدام نظامی بود که در هر دو اقدام شکست خورد .
نائینی عنوان کرد: امریکایی‌ها در طرح خاورمیانه دنبال این بودند که در منطقه با بهره‌گیری از مدل لیبرال دموکراسی نظام‌های غیرلیبرال را لیبرال کنند.
وی افزود: آن‌ها در حال حاضر هم قصد دارند با مدل‌های پیچیده تأثیرگذار باشند و انحراف ایجاد کنند.
نائینی با اشاره به اینکه این انقلاب‌های منطقی نشان داد که عمق لازم را ندارند و نمی‌توانند اهدافشان را پیش‌بینی کنند، بیان داشت: امریکایی‌ها فکر می‌کردند این حرکت‌های مردمی، اسلامی و بیداری اسلامی را به نفع خودشان تمام کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی امنیت امریکایی‌ها و صهیونیست را به خطر انداخته و قدرت ایران را بیشتر کرده است.
نائینی اذعان داشت: دشمنان هر روز سناریوی جدیدی را برای بی‌اعتبار کردن ایران ایجاد می‌کنند.
وی افزود: امریکایی‌ها برای اینکه حرکت فراگیر مردمی که در درون امریکا با عنوان فتح وال‌استریت کلید خورد را به حاشیه ببرند، جنگ روانی بی‌پایه و بی‌هویتی علیه جمهوری اسلامی را رقم زدند و اعلام کردند که ایران قصد ترور سفیر عربستان در امریکا را داشته است.
نائینی بیان داشت: شش سال قبل کتاب هویت هان‌تینگ‌تن چاپ و در این کتاب عنوان شده است که در سال 2100 زمینه‌های فروپاشی امریکا از درون فراهم می‌شود.
وی گفت: بین حرکت وال‌استریت با حرکت‌های چپ‌گرایانه قبلی تفاوت وجود دارد و این جنبش ضد نظام سرمایه‌داری است و مدل لیبرال دموکراسی را هوار می‌کند.
نائینی حرکت وال‌استریت را مردمی، خودجوش و فراگیر خواند و ابراز داشت: تاکنون یک هزار شهر جهان را تحت تأثیر قرار داده و شعار‌هایی که بیان می‌شود، کاملا سیاسی و بنیان‌کن است و نظام را زیر سئوال می‌برد.
وی عنوان کرد: کتاب امریکا در قرن 21 پیش‌بینی می‌کند که امریکا در 2020 با علائم و کدهایی که مطرح می‌کند، کاملا دچار چالش می‌شود و زمینه فروپاشی آن کاملا فراهم می‌شود.
نائینی ابراز داشت: در این فضا امریکایی‌ها در درون و در محیط خارج دچار چالش هستند.
وی افزود: بر اساس هفت نظرسنجی انجام شده در محیط خارج از امریکا مشخص شده که دولت امریکا منفورترین دولت در افکار عمومی و باورهای ذهنی است.
نائینی با اشاره به سفر رهبری به کرمانشاه و خلق جلوه‌های زیبا توسط مردم بیان داشت: لحظه‌های تاریخی که در این سفر خلق شد، ماندگار می‌شود.  
وی گفت: استقبال چشمگیر و خلاقیت مردمی در این سفر موج می‌زند.
نائینی خاطرنشان کرد: استان کرمان از استان‌هایی است که در مقابله با فتنه و حضور و میزان مشارکت از استان‌های سرآمد کشور بود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول