اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه مازندران:

آخرین پرچمداران بیداری اسلامی امام خمینی (ره) و رهبری هستند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه مازندران: آخرین پرچمداران حافظ منابع بیداری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند.

آخرین پرچمداران بیداری اسلامی امام خمینی (ره) و رهبری هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رحمت‌الله عباس‌نژاد عصر امروز در  بیست و چهارمین نشست هم‌اندیشی اساتید بزرگترین دانشگاه دولتی استان مازندران اظهار داشت: باید توجه داشت که قبل از اینکه این دوره از بیداری‌های اسلامی صورت بگیرد چه عواملی موجب خواب کشورهای جهان اسلام شده بود و این خواب از چه زمانی شروع شده است.
معاون آموزشی دانشگاه مازندران زمان آغاز جریان به خواب رفتن کشورهای اسلامی را از قرن هفدهم همزمان با شروع استعمار توسط کشورهای استعمارگری همچون انگلیس و فرانسه دانست.
 عباس‌نژاد گفت: آخرین پرچمداران حافظ منابع بیداری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند.
معاون آموزشی دانشگاه مازندران در ادامه با اشاره به بحث توسعه‌ آموزش عالی گفت: با توجه به اسناد بالادستی همچون قانون پنجم توسعه، افق چشم انداز 1404 و نقشه‌ جامع علمی کشور که در اسفند 1389 ابلاغ شد توسعه‌ علم و دانش در کشور باید در سال‌های آینده سریع و هدفمند شود و در این زمینه قطعاً نقش اساتید نقشی مهم و تاثیرگذار است.
وی با مهم ارزیابی کردن ایجاد جنبش نرم‌افزاری در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند که باید در توسعه‌ علوم توجه بیشتری به تاریخ اسلام و ایران شود که این موضوع در برنامه‌های بالادستی آموزشی در کشور لحاظ شد.
  عضو هیئت علمی و معاون دانشجویی دانشگاه مازندران نیز در این هم‌اندیشی از برگزاری این جلسه و حضور پرشور اعضای هیئت علمی دانشگاه بر لزوم توجه به ادبیات دانشجویی در کلاس‌های درس توسط اساتید تاکید کرد.
یوسف محنت‌فر افزود: نباید بگذاریم دانشگاه‌ها به انحراف کشیده شوند و با انحرافاتی که در قالب جنگ نرم در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شوند باید مقابله شود.
محنت فر ادامه داد: در مرحله نخست وظیفه مقابله بر دوش خود جوانان است و آنها باید با هوشیاری و بصیرت باید با این موضوع برخورد کنند.
معاون دانشجویی دانشگاه مازندران نقش خانواده به ویژه پدر و مادر و سپس دوستان و در مرحله سوم مسئولان را در مقابله با این قضیه مهم ارزیابی کرد و گفت: همواره باید توجه داشت برای رسیدن به رشد و پیشرفت باید دانشگاه‌ها را به نسل بعدی بسپاریم.
وی با اشاره به فرازهایی از وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) گفت: براساس وصیت امام برای نجات خود و کشور خود باید دانشگاه‌ها را از غرب و شرق‌زدگی حفظ کنیم.
محنت فر وظیفه اعضای هیئت علمی را در نگهداری از فضای دانشگاه‌ها از انحراف بسیار سنگین دانست و گفت: امروز خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان کلاس‌های درس است.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه هم‌اکنون دشمن انقلاب را از بعد فرهنگی مورد حمله قرار داده است، تاکید کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید با این موضوع مقابله نمایند و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جوان بازگو کنند و آنها را آگاه سازند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول