اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی:

تغییر مدیریت برای ادامه راه توسعه جهادگونه‌ است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی گفت: تغییر مدیریت برای ادامه راه توسعه جهادگونه‌ است.

تغییر مدیریت برای ادامه راه توسعه جهادگونه‌ است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدناصر میری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان اظهار کرد: نکته‌ای که گاه مطرح می‌شود این است که جایگاه جهاد دانشگاهی در نظام کجا است که این سئوال حتی در بین مسئولان طراز بالای کشوری در گذشته نیز مطرح شده است و حتی می‌خواستند جهاد دانشگاهی را تعطیل کنند.
وی با بیان اینکه دیدگاه عدم لزوم وجود جهاد دانشگاهی در خود بدنه جهاد دانشگاهی توجیهی ندارد، اضافه کرد: بعد از انقلاب هم این دید وجود داشت که ارتش جایگاهی در نظام اسلامی ندارد چون توسط رژیم قبل در ایران شکل گرفته بود.
مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی ادامه داد: شکل‌گیری سپاه پاسداران در دوره بعد از انقلاب اسلامی توسط امام راحل نیز به این دلیل بود که سخنانی در خصوص وظایف و خط مشی‌ها و لزوم دفاع از انقلاب توسط نیروی متعهد مردمی وجود داشت.
وی تصریح کرد: با توجه به شکل‌گیری سپاه پاسداران در کنار ارتش در طول این 30 سال ارتش خود را در آینه سپاه دید و تصحیح کرد.
میری عنوان کرد: در ساختار نظام اسلامی مجموعه‌های دیگری هم داشتیم که چون نیاز نظام را برطرف نمی‌کردند در طول دوران خود را اصلاح کرده‌اند که نمونه آن دانشگاه است چرا که در آن دوران تنها نقش نخبه‌پروری را داشت و سطوح علمی تکمیلی را نداشت که بر این اساس دانشجویان را به خارج از کشور رهنمون می‌کرد تا بهترین‌ها را به خارج ببرند.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی دانشگاه‌ها دو مورد نخبه‌پروری و تولید دانشمند با محوریت دانش و پژوهش است، خاطرنشان کرد: در بدو انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها خلأ داشتند و جهاد دانشگاهی بر اساس تصویب ستاد عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد چرا که دانشگاه‌ها در آن زمان به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب و قدرت بودند.
مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی افزود: جایگاه مجموعه جهاد دانشگاهی مکمل دانشگاه‌ها است و اگر ما این جایگاه را برای خود ببینیم مسئولان نظام نیز همان جایگاه را می‌بینند.
وی گفت: من به عنوان عامل بی‌طرف شهادت می‌دهم که واحد جهاد دانشگاهی همدان از مجموعه‌هایی است که در طول مدیریت آقای اسدی به لحاظ کمی و کیفی خوب کار کرده است.
اسدی با بیان اینکه تغییر مسئولیت‌ها در همه جا اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: معنای تغییر این نیست که وضعیت گذشته مدیریتی نامناسب بوده یا اشکال داشته بلکه به معنای ادامه راه بوده و به نفع اصل جهاد است چرا که بر این اساس گام‌های توسعه‌ای جهادگونه بیشتر برداشته می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول