اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد:

افزایش فعالیت‌های پژوهشی در جهاد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در سال جاری بازخوانی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در دستور کار داریم که امیدواریم در سال 1404 بتوانیم فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای را انجام دهیم.

افزایش فعالیت‌های پژوهشی در جهاد دانشگاهی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسین یادگاری بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: جهاد دانشگاهی از سال 1359 با هدف پیگیری انقلاب فرهنگی در داخل دانشگاه‌ها تشکیل شد.
وی ادامه داد: از دهه 70 به بعد این مجموعه، فعالیت‌هایش را به صورت علمی و پژوهشی گسترش داد و مرکزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.
رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در سال جاری بازخوانی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در دستور کار داریم که امیدواریم در سال 1404 بتوانیم فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای را انجام دهیم و در راستای تحقق منویات رهبری گام برداریم.
وی افزود: اصلی‌ترین فعالیت ما سند راهبردی است که طی دو تا سه سال آینده این فعالیت‌ها رونمایی می‌شود و همچنین در بحث فعالیت‌های قرآنی، این موضوع در سال جاری در دستور کار است و بیش از گذشته به این حوزه می‌پردازیم.
در ادامه این مراسم، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افراد فعال در جهاد دانشگاهی از تمام توان خود استفاده کنند و معیار را تقویت بنیه انقلابی، اعتقادی و اخلاقی قرار دهند و بنیه علمی و کارشناسی جهاد دانشگاهی برآمده از دانشگاه است.
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد افزود: از زمان فعالیت جهاد دانشگاهی در قزوین زمان زیادی نمی‌گذرد ولی طی همین زمان کوتاه، حرکت قابل قبولی داشته و شاهد موفقیت‌های آن در سطح استان هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت علم تصریح کرد: واژه علم و جهاد، دو واژه کلیدی در معارف دینی و آموزه‌های قرآنی است و جهاد ثمره علم است و علم، گوهر ارزشمند و فاخری است که میوه شیرین آن تلاش است و مسیر حرکت انسان را باید علم تعریف کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از نظر اسلام علم اهمیت بسیاری دارد و انسان از اقدام غیرعلمی منع شده است و جهاد و علم باید در کنار هم باشند و دفاع مقدس نیز ثمره پیوند این دو گوهر ارزشمند است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم هرچه می‌توانیم در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی پیش رویم و استوار و محکم در این راه گام برداریم.
در ادامه این مراسم از عبدالله شفیعی سرپرست سابق جهاد دانشگاهی واحد قزوین تقدیر و امیر دیزانی به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین منصوب شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول