اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه همکاری میان جامعه القرآن و جهاد دانشگاهی قم

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری میان جامعه القران و جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در راستای ترویج فرهنگ قرآنی میان دانشجویان استان قم منعقد شد.

امضای تفاهمنامه همکاری میان جامعه القرآن و جهاد دانشگاهی قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علیرضا نجفی، مدیر واحد برادران موسسه جامعه القران قم در جلسه مشترک با ریاست جهاد دانشگاهی واحد استان قم، با اشاره به ظرفیت ویژه جهاد دانشگاهی در برقراری ارتباط با قشر دانشجو اظهار کرد: این ظرفیت بسیار عظیم است و در صورتی که طرح با موفقیت در استان قم به انجام برسد این طرح در سطح کشور انجام می‌شود.
وی قرائت قرآن را راه نجات بشریت دانست و افزود: باید بستری فراهم شود که روابط حوزویان و دانشجویان تلطیف شود و زمینه‌ ایجاد ارتباط با خداوند در جوانان روز به روز تقویت شده و گسترش یابد.
نجفی نخستین پایه‌ حرکت به سمت خدا را قرائت صحیح قرآن خواند و تصریح کرد: این گام بسیار مهم و پر ارزش زمینه‌های دوری از ارتکاب گناهان و محو کردن فساد در جامعه را به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه حفظ و اشاعه فرهنگ قرآنی در دنیا را مرهون موج عظیمی دانست که با حضور استاد پرهیزگار و سید محمد‌حسین طباطبایی ایجاد شد و اظهار کرد: امروزه شیعه در اوج قله افتخار علوم قرآنی است.
مدیر واحد برادران موسسه جامعه القرآن با اشاره به تجلیل عربستان از قاری ایرانی بیان کرد: تا‌کنون در جهان بدین گونه از هیچ کشوری در زمینه علوم قرآنی تجلیل نشده بود و این نشانگر ظرفیت‌های عظیم قرآنی در ایران است.
وی با بیان این که 600 شعبه جامعه القران در ایران و برخی کشورهای خارجی ایجاد شده است؛ افزود: این شعب به تربیت هزاران حافظ قرآن در رده‌های سنی خردسالان تا جوانان اهتمام داشته است.
نجفی همچنین از تعامل با 40 مدرسه در سطوح ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده مجوز تاسیس دانشگاه غیر‌انتفاعی علوم قرآنی وابسته به جامعه القرآن اخذ شده است.
وی عنوان کرد: در شهرک پردیسان، مهدیه، دانشگاه قم، نیروگاه، شهرک میلاد و صفاییه شعبه داریم و شعبه دانشکده شهید محلاتی نیز در فلکه پلیس در هفته آینده افتتاح می‌شود.
مدیر واحد برادران موسسه جامعه القرآن تصریح کرد: این دانشکده با ظرفیت پذیرش 30 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد راه‌اندازی می‌شود و رشته ویژه حفظ قرآن نیز در این دانشکده ایجاد خواهد شد.
وی راه‌اندازی هیئت خادمین وحی را گامی موثر در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی دانست و اظهار کرد: این جلسات در مدرسه المهدی در صفاییه برای کسانی که تحصیل قرآن را به اتمام رسانده‌اند، برگزار می‌شود.
محمد‌ابراهیم فقیه‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی قم نیز در این دیدار بر ضرورت ارائه گفتمان‌های دینی به زبان روز و جذاب برای جوانان تاکید ‌و اظهار کرد: ‌امروزه در جوامع اسلامی و از جمله در کشور ایران، قرآن مهجور مانده و در صورت عدم پوشش این خلاء اقدامات ضد فرهنگی برنده میدان خواهند بود.
وی تمسک به قرآن در زمان کنونی را موجب از بین بردن چالش‌های موجود خواند و افزود: برای تقویت باورهای دینی در جوانان و غنابخشی و تعمیق اندیشه‌های قرآنی در ایشان باید تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.
فقیه‌زاده در این جلسه برای همکاری کامل با جامعه القران در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی میان جوانان اعلام آمادگی کرد و گفت: بستر این کار در جهاد دانشگاهی واحد استان قم فراهم است و بنابراین باید از این ظرفیت ویژه بهره جست.
در این جلسه سیدرضا طباطبایی، معاون پژوهش جهاد دانشگاهی قم نیز خواستار تعامل پژوهشگران حوزه قران با محققین جهاد دانشگاهی شد و بر ضرورت استخراج علوم روز از قرآن تاکید کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول