اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد:

رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های خاص در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری خراسان رضوی گفت: پرونده‌های با موضوعات خاص باید سریع رسیدگی شود.

رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های خاص در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از واحد اطلاعات و اخبار، مدیرکل دادگستری خراسان رضوی بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده‌ها با موضوعات خاص تأکید کرد.
حجت‌الاسلام سید حسن شریعتی که در جمع مستشاران شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان خراسان رضوی سخن می‌گفت با تأکید بر این مطلب اظهار داشت:‌ سیاست اصولی قوه قضائیه و دادگستری استان رسیدگی سریع و البته دقیق به تمام پرونده‌های وارده به مجموعه قضایی است و در این بین رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی دادگاه‌های تجدید نظر را دارای جایگاه ویژه‌ای توصیف کرد و افزود:‌ انتظار می‌رود که قضات محترم در این جایگاه با حساسیت ویژه و با سرعت توام با دقت بالا به پرونده‌های ارجاعی به‌ ویژه پرونده‌های با موضوع تجاوز به عنف رسیدگی کنند.
رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نظارت دقیقی بر عملکرد قضات و کارکنان اداری مجموعه قضایی در سطح استان در حال اعمال است و بر همین اساس نقاط قوت مورد تشویق و نقاط ضعف مورد تذکر و اقدام قرار می‌گیرند.
وی افزود: در این نشست مسائل مربوط به پرونده‌های جرایم خاص از قبیل قتل‌های عمد، آدم‌ربایی، سرقت‌های مقرون به آزار زورگیری و کیف‌قاپی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد پرونده‌های مربوط به جرایم در نیروی انتظامی و امنیتی و ضابطان دستگاه قضایی به صورت ویژه مورد اقدام و پیگیری قرار گیرد.
فروتنی افزود: دادگستری استان نیز شعب ویژه‌ای برای رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های با موضوع جرایم خاص و خشن در نظر گرفته و تاکنون نیز احکام قاطعی در این‌بار صادر شده است.
وی همچنین درباره برخورد با جرایم مربوط به ماهواره گفت: با توجه به دستور اخیر دادستانی کل کشور در خصوص برخورد با اینگونه جرایم مقرر شد با واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات ماهواره‌ای قاطعانه برخورد شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول