اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شهید باهنر کرمان:

دانشجویان غیربومی گرایش بیشتری به اعتیاد دارند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده، دانشجویان غیربومی گرایش بیشتری به سوء‌مصرف مواد مخدر و اعتیاد دارند.

دانشجویان غیربومی گرایش بیشتری به اعتیاد دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد رحمتی پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد اظهار داشت: مصرف قلیان در بین افراد جامعه افزایش یافته است.
وی سن شروع مصرف سیگار، حشیش و مواد الکلی را 16 تا 18 سال ذکر کرد و بیان داشت: سن شروع مصرف هروئین از 18 تا 19 سالگی و کراک و شیشه 22 تا 25 سالگی است.
رحمتی با بیان اینکه بسیاری از افراد با دوستان خود مصرف مواد مخدر را آغاز می‌کنند، تصریح کرد: محیط دوستی زمینه‌ساز جدی برای گرایش به مواد مخدر از سوی فرزندان است.
وی بیان داشت: شیوع مصرف مواد مخدر در بین پسران بیشتر از دختران است و دانشجویان غیربومی بیشتر از دانشجویان بومی به مصرف مواد مخدر گرایش دارند.
رحمتی گفت: دانشجویانی که در خوابگاه و یا خانه دانشجویی هستند، کمتر از دانشجویانی که در درون خانواده و یا در خانه اقوام حضور دارند از تداوم سلامت و عدم آسیب برخوردار هستند.
وی از میزان اعتقاد فرد به مذهب و نگرش منفی نسبت به مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین عوامل محافظت‌کننده در برابر اعتیاد نام برد و با بیان اینکه نگرش دانشجویان نسبت به سوءمصرف مواد مخدر منفی است،‌ عنوان کرد: نگرش دختران نسبت به پسران در زمینه سوءمصرف مواد مخدر منفی‌تر است.
رحمتی بیان داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان 60 کارگاه آموزشی مرتبط با اعتیاد را در سال گذشته برگزار کرده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول