اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد:

کاهش 50 درصدی طلاق در درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان از کاهش 50 درصدی میزان طلاق در شهرستان درمیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 50 درصدی طلاق در درمیان
به گزارش خبر گزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای وقایع حیاتی درمیان اظهار داشت: در دو سال اخیر صد درصد وقایع حیاتی درمیان در زمان قانونی ثبت شده است.
وی میزان ولادت در درمیان را هشت درصد استان برآورد کرد و ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری 587 ولادت در سطح شهرستان درمیان به ثبت رسیده است که از این میزان 333 واقعه پسر و مابقی دختر بوده است و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12.02 رشد داشته است.
فرماندار درمیان از کاهش 15 درصدی مرگ و میر در شهرستان درمیان خبر داد و اضافه کرد: افزایش شاخص‌های بهداشتی علت اصلی کاهش مرگ و میر در شهرستان به شمار می‌رود.
براتی بیشترین علل فوت در این شهرستان مرزی را کهولت سن، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان دانست و یادآور شد: در این مدت 237 واقعه ازدواج و 12 واقعه طلاق در شهرستان به وقوع پیوسته است که در مقابله ثبت هر 19 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
فرماندار درمیان گفت: اسم ستایش پس از فاطمه بیشتر از فاطمه زهرا و زهرا بر روی دختران متولد شده شهرستان در نیمه نخست سال جاری گذاشته شده است.
براتی با بیان اینکه در بین پسران محمد، امیرعلی و محمد حسین بیشترین نام‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: در سه ماه تابستان 904 شناسنامه بزرگسال در شهرستان تعویض شده است.
وی بر ترویج فرهنگ ناب اسلامی در نام‌گذاری کودکان تأکید کرد و ابراز داشت: در حال حاضر طرح آرشیو الکترونیکی ثبت احوال در شهرستان درمیان فعال است.
فرماندار درمیان از افتتاح نمایندگی ثبت احوال قهستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از آنجا که بخش اعظم برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود لذا توجه به گسترش و تسریع در سرعت اینترنت در شهرستان یکی از نیازهای ضروری درمیان به شمار می‌رود.
براتی علت اصلی مشکلات ثبت احوال در این شهرستان را عدم تعامل دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر دانست و ابراز داشت: عدم ثبت وقایع ازدواج و رجوع در دفاتر ثبت، عدم وجود محضر طلاق در شهرستان و عدم صدور گواهی ولادت از سوی ماماهای روستایی از مهم‌ترین مشکلات ثبت وقایع حیاتی در شهرستان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول