اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:

دستگاه‌ها در تدوین سند پیشگیری از طلاق مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه وزارت کشور جدی پیگیر تدوین سند پیشگیری از طلاق است، گفت: بهزیستی در این زمینه فعال است و بقیه دستگاه‌ها هم باید در زمینه تدوین این سند مشارکت کنند.

دستگاه‌ها در تدوین سند پیشگیری از طلاق مشارکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن حائری ظهر امروز در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی استان اظهار داشت: در حال حاضر نسبت ازدواج به طلاق در خوزستان ۹ است و باید تلاش شود این نسبت تا پایان سال به ۱۰ برسد.
وی با بیان این‌که سند پیشگیری از طلاق باید با مدیریت و برنامه‌ریزی بهزیستی تدوین شود، افزود: در حال حاضر نسبت به ازای هر ۹ ازدواج در خوزستان یک طلاق ثبت می‌شود. همه مسئولان استانی باید تلاش کنند که این نسبت در شش ماهه دوم سال جاری بهبود یابد و به ۱۰ ازدواج برسد.
حائری تصریح کرد: در صورتی که نسبت ازدواج به طلاق تا پایان سال جاری به ۱۰ برسد، نشان‌دهنده این موضوع است که در تدوین و اجرای سند پیشگیری از طلاق موفق عمل شده است، در غیر این صورت باید در تدوین سند بازنگری شود.
وی با اشاره به آغاز اجرای طرح «پیک مهر» از ابتدای آبان‌ماه، ادامه داد: این طرح با اولویت فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و راه‌آهن اجرایی می‌شود و در قالب این طرح، کتاب‌ها و کتابچه‌هایی برای مطالعه عموم عرضه می‌شود. در صورت تامین اعتبارات، این طرح در مرحله بعد در ادارات و مکان‌های تجاری هم اجرایی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به تصویب برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران شهید، مهم‌ترین هدف این برنامه‌ها را توجه به روحیه معنوی جامعه برشمرد و اضافه کرد: برگزاری ‌کنگره‌های بزرگداشت سرداران شهید و مفاخر خوزستان در سال ۹۰ به تصویب رسیده و زمان‌بندی آن هم به زودی نهایی می‌شود.

×آموزش مهارت‌های زندگی در دستور کار بهزیستی
همچنین غلامرضا صدیق‌راد، مدیرکل بهزیستی خوزستان، با ارائه گزارشی از آمار طلاق بیان کرد: به ازای هر ۹ ازدواج در خوزستان، یک طلاق ثبت می‌شود، به همین دلیل با هدف کاهش آمار طلاق، آموزش‌ مهارت‌های زندگی و همچنین ارائه خدمات مشاوره پیش از طلاق در دستور کار است.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار گزارش شده، استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان دارای بیشترین میزان طلاق و استان‌‌های ایلام، خراسان جنوبی، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و سمنان هم دارای کمترین میزان طلاق هستند.
وی یاد آور شد: آموزش مهارت‌‌های زندگی به دختران و پسران، از کودکی تا بزرگسالی نقش مهمی در کاهش طلاق در جامعه دارد و به همین دلیل این موضوع در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.
مدیرکل بهزیستی خوزستان، تشویق جامعه برای مراجعه به مراکز مشاوره پیش از ازدواج و ترویج فرهنگ همسان‌گزینی را از دیگر برنامه‌های اداره ‌کل بهزیستی خوزستان برای کاهش طلاق عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول