اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری کرمان:

هر 45 دقیقه یک طلاق در کرمان ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به سیستم مدیریت پرونده «CMS» گفت: بر اساس آمار این سیستم، در هر 45 دقیقه یک پرونده طلاق در دادگستری کرمان ثبت می‌شود.

هر 45 دقیقه یک طلاق در کرمان ثبت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید خالقی ظهر امروز در نخستین نشست صنفی، تخصصی اصحاب رسانه با جمعی از مدیران اجرایی استان کرمان اظهار داشت: عدم آشنایی مردم با مسائل حقوقی و قضائی در زمینه اجتماعی و فردی علت اصلی تراکم پرونده در مجموعه  دادگستری است.
وی با بیان اینکه ارتقای دانش حقوقی با همکاری رسانه‌ها میسر می‌شود، ابراز داشت: تلاش در آموزش مسائل حقوقی مردم در بحث پیشگیری مؤثر است.  
خالقی با بیان اینکه در سال جاری در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری به عنوان سال آموزش قرار داده شده است، عنوان کرد: باید از ظرفیت مجموعه رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بیشتر استفاده کنیم.
وی بیان داشت: ‌برای اطلاع‌رسانی اقشار جامعه از طریق آموزش و پرورش و محلات فعالیت‌هایی برای ارتقای دانش حقوقی انجام شده است.
وی افزود: در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه طرحی در قالب «پیام پیشگیری»‌ اجرا می‌شود که بعد از جمع‌بندی نهایی، این پیام‌ها برای تمام مردم قابل استفاده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به شکل‌گیری ستاد مردمی پیشگیری از حفاظت اجتماعی  در استان کرمان خاطرنشان کرد: یک ‌هزار و 660 عضو مردمی در این ستادها حضور دارند‌ و با نظارت دادگستری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.
خالقی از راه‌اندازی ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در بخش‌ها و شهرستان‌های استان کرمان خبر داد.
وی بیان داشت: 57 هسته مردمی در شهر کرمان تشکیل شده است که در زمینه‌های پیشگیری با دادگستری فعالیت دارند.
خالقی تصریح کرد: در سال گذشته 350 هزار پرونده به دادگستری استان کرمان وارد شد که 220 نفر از کارکنان دادگستری به آن‌ها رسیدگی کردند.
وی اذعان داشت: بالاترین آمار پرونده‌های حقوقی در استان کرمان مربوط به پرونده‌های طلاق به ویژه طلاق‌های توافقی است.
خالقی به 3 هزار و یک پرونده در زمینه طلاق توافقی در سال گذشته در استان کرمان اشاره و بیان کرد: صدور حکم طلاق به درخواست مرد 380 مورد و از سوی زن یک‌ هزار و 834 مورد اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه وقوع چنین آماری جای سئوال دارد، گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.
خالقی با اشاره به سیستم مدیریت پرونده "CMS " اذعان داشت: بر اساس آمار این سیستم‌ در هر 45 دقیقه یک پرونده طلاق در دادگستری کرمان ثبت می‌شود.
وی اظهار داشت: بر اساس آمار از هر 10 ازدواج در کشور 4.5 مورد آن منجر به طلاق می‌شود.
خالقی میانگین سن ازدواج در دختران را 22 و در پسران 26 سال عنوان کرد و افزود: سن طلاق در زنان 20 تا 24 سال و مردان 25 تا 29 سال است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول