اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال گذشته تاکنون؛

33 کیلومتر از انهار سنتی نهاوند بتونی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: طی یک‌سال گذشته تاکنون 33 کیلومتر از انهار سنتی نهاوند بتونی شده است.

33 کیلومتر از انهار سنتی نهاوند بتونی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری پیش از ظهر امروز در بررسی مشکلات بتونی کردن کانال‌های عبور آب کشاورزان نهاوند اظهار داشت: بتونی کردن کانال‌ها حرکت مثبتی برای رسیدن به اهداف تعریف شده در مورد کاهش راندمان مصرف آب کشاورزی است.
وی با اشاره به دیگر محاسن بتونی کردن کانال‌های کشاورزی افزود: از سیاست‌های پیش روی وزارت جهاد کشاورزی کاهش مصرف آب کشاورزی توسط بهره‌برداران است زیرا برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی در آینده موجب بروز مشکلاتی برای بخش کشاورزی و ایجاد فروچاله‌هایی در دشت نهاوند می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند تجهیز چاه‌های آب کشاورزی به کنتور و سیستم هوشمند برقی را یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب توسط کشاورزان در نهاوند دانست و تصریح کرد: از آنجایی که فعلاً دشت کشاورزی نهاوند به دشت ممنوعه معرفی شده است و کسی اجازه حفر چاه در آن ندارد بنابراین آموزش کشاورزان مناسب‌ترین راه برای کاهش مصرف آب کشاورزی است.
وی از نصب 70 دستگاه کنتور هوشمند توسط امور آب نهاوند بر روی چاه‌های آب کشاورزی در نهاوند خبر داد و بیان کرد: 100 میلیون تومان برای این کنتورها و نصب آنها تخصیص یافته که توسط امور آب هزینه می‌شود و کمک قابل توجهی به کشاورزان و بخش آب و خاک جهاد کشاورزی در نهاوند است.
ظفری از وجود بیش از یک‌هزار کیلومتر نهر سنتی در اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد و اضافه کرد: در مجموع تاکنون 90 کیلومتر از این مقدار توسط جهاد کشاورزی و امور آب بتونی شده است که 33 کیلومتر آن امسال توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: این امر سبب جلوگیری از هدررفت آب، فرسایش خاک و رویش علف‌های هرز در طول مسیر عبور آب می‌شود و عملاً در وقت و هزینه مالی کشاورزان صرفه‌جویی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: مبلغ 5 میلیارد تومان برای بتونی کردن کانال‌ها در نهاوند تخصیص یافته که طی دو سال با اجرای این پروژه هزینه می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول