اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار زنجان خبر داد:

بازدید 60 هزار زنجانی از بازنمایی عملیات عاشورا

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس استان زنجان از بازدید 60 هزار زنجانی از بازنمایی عملیات عاشورا خبر داد.

بازدید 60 هزار زنجانی از بازنمایی عملیات عاشورا
رضا حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: محوری‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس در استان زنجان بازنمایی یکی از عملیات‌های دوران دفاع است که هر ساله یکی از عملیات‌های این دوران در استان‌های مختلف بازنمایی می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان عملیات آبی و خاکی در منطقه گاوازنگ زنجان برگزار شد که با استقبال مردم مواجه شد.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: این رزمایش که با بیش از 40 هزار نفر در طول پنج شب از بازنمایی عملیات بیت‌المقدس و نمایشگاه آن مواجه بود در سال گذشته برگزار شد.
وی گفت: همچنین عملیات عاشورا که در منطقه میمک اتفاق افتاده از دوم تا ششم مهرماه سال جاری در منطقه گاوازنگ زنجان بازنمایی شد که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد به نحوی که در شب آخر این عملیات 20 هزار نفر از مردم استان از این عملیات بازدید کردند.
حسینی توجه به جلوه‌های فرهنگی و هنری را از شاخص‌های این برنامه در سال جاری عنوان کرد و افزود: این رزمایش در قالب عملیات عاشورا در هفته دفاع مقدس در منطقه گاوازنگ زنجان به مدت پنج روز برگزار شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور کاروان "با نوای کاروان" در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این کاروان در برنامه‌های استانی خود در سال جاری در استان زنجان حضور یافته و برنامه‌‌های مختلفی با حضور این کاروان در استان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: این کاروان در مدت اقامت شش روزه خود در استان زنجان برنامه‌های مختلفی را در راستای معرفی الگوهای دوران دفاع مقدس، چهره‌های شاخص فرهنگی، علما و روحانیان و افراد تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس  را اجرا می‌کند.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه با نوای کاروان از کتاب، اسناد و تصاویر دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های استان است که در این برنامه ارائه می‌شود.
حسینی از پخش این برنامه از شبکه سه و شبکه استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کاروان از ششم تا 12 اسفندماه سال جاری در استان حضور می‌یابد.
وی ادامه داد: بیشتر فعالیت‌های بنیاد در راستای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس بوده و در ایام مختلف نیز یادواره‌های مختلفی را برگزار می‌کند.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا، یادآوری حماسه‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گرفته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول