اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زنجان؛

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی دبیرخانه فرهنگ عاشورایی استان زنجان گفت: چهارمین "نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی" در سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود
علیرضا رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی با همکاری ستاد برگزاری نمایشگاه و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی طبق سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی و رایزنی با گروه‌های مختلف و مرتبط با نمایشگاه فرهنگ عاشورایی آغاز شده است، افزود: این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته تفاوت عمده‌ای در محتوا و کلیات دارد.
مدیر اجرایی دبیرخانه فرهنگ عاشورایی استان زنجان به برنامه‌های در دست اجرای این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: مسابقه حفظ زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های این دبیرخانه است که با استقبال مناسبی از سوی جوانان و نوجوانان روبه‌رو شده است.
وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های آینده دبیرخانه برگزاری ویژه برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها بین دانش‌آموزان و دانشجویان است.
رحمانی با اشاره به اینکه حدود یک سال از تاسیس دبیرخانه می‌گذرد و فعالیت کمرنگی تا به امروز داشته و در سطح کشور شناخته شده نیست، تصریح کرد: ارتقای سطح دانش و بینش دینی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و اشاعه فرهنگ ناب عاشورایی در سطح استان زنجان از جمله اهداف تاسیس دبیرخانه فرهنگ عاشورایی در زنجان است.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر حرکت مردم شهر زنجان در ماه محرم و شرکت در دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم شهر زنجان را به پایتخت شور و شعور حسینی تبدیل کرده است، ادامه داد: دبیرخانه فرهنگ عاشورایی استان زنجان با هدف ایجاد تمرکز در مدیریت، برخورداری از سیاست‌گذاری واحد، هماهنگی در فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و نیز استفاده بهینه از امکانات مادی و معنوی موجود دبیرخانه فرهنگ عاشورایی در سال 89 تاسیس شده است.
مدیر اجرایی دبیرخانه فرهنگ عاشورایی استان زنجان با اشاره به اینکه  چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: برنامه‌های مختلفی برای عموم مردم در طول سال در نظر گرفته شده است که پس از ورود به مرحله اجرا اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات حفظ زیارت عاشورا در استان زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: جوانان استقبال ویژه‌ای از این مسابقه کرده‌اند.
رحمانی تصریح کرد: برگزیدگان این مسابقه در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی مشخص و جوایز نفیسی به آنها اهدا می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول